לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

פסלת יהודיה בסובייט העליון


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דברים (עמוד 8) - 05/05/1982 (יום רביעי)
בטביליסי, בירת הרפובליקה הסובייטית גיאורגיה (גרוזיה), נערכת תערוכה של הפסלת היהודית הלה רמניוק, שבה מציגה האמנית את פרי חמש-עשרה שנות יצירתה בקראמיקה. התערוכה זכתה לביקורת חיובית בכלי-התקשורת הכתובה והמשודרת בברה"מ ונוהרים אליה רבים מכל חלקי האוכלוסיה בגרוזיה.

לפי המסורת, יהודי גרוזיה מוצאם מצאצאי עשרת השבטים. במלחמת העולם השניה הגיעו לגרוזיה גם מפונים משטחי הכיבוש הנאצי בברית-המועצות, שמצאו מקלט בערי גרוזיה. הפסלת הלה רמניוק, שעליה התפרסמה הרשימה ב "סאוועטיש היימלאנד", עבדה במשך שנים בבית-חרושת לחרסינה ולקרמיקה בטביליסי, ובו בזמן "גם פיסלה ויצרה על נושאים יהודיים, תורכיים, כלליים וגרוזיניים".

הלה רמניוק הנציחה בפסליה את אברהם אבינו, את משה רבנו, את דוד המלך, את "טוביה החולב ורעייתו גולדה", את מוטל בן פייסי החזן ועוד. גולת הכותרת שלה הוא פסל השלום. על הפסל כתוב מצד אחד שלום ומהצד האחר "מיר", שהוא שלום ברוסית.

הפסלת רמניוק הציגה את יצירותיה ב-21 תערוכות, מהן עשר בערי גרוזיה, שש כלל-ארציות וחמש בין-לאומיות. היא נבחרה זו הפעם השניה, כצירה לסובייט העליון ומייצגת בו את גרוזיה.
התערוכה שלה זכתה לאותות-הוקרה מטעם השלטונות הסובייטיים.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דברים 1982

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Tbilisi, גאורגיה | מוסקבה, רוסיה (קירוב 5 (מוסקבה העתיקה) - מערכת סאוועטיש היימלאנד (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות