לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

אגו"י תחולל משבר קואליציוני אם לא תקבל הכספים המובטחים


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון (עמוד 1) - 25/01/1983 (יום שלישי)
אגודת-ישראל לא תצביע בעד אישור תקציב המדינה ותגרום למשבר קואליציוני אם לא תקבל את הכספים המגיעים לה לפי ההסכם הקואליציוני.

סיעת אגודת ישראל טוענת, שרשת בתי-הספר היסודיים המשתייכים לזרם החינוך העצמאי ותלמודי תורה, מקופחים על-ידי משרד החינוך והתרבות בהשוואה לבתי-הספר הממלכתיים וממלכתיים-דתיים.

ח"כי האגודה אומרים, כי בעוד שהמשרדים הממשלתיים הנשלטים על-ידי שרים חילוניים, כמו משרד האוצר, נענים בהרחבה לדרישותיה הכספיות של אגודת ישראל, כפי שמגיע לה לפי ההסכם הקואליציוני ולפעמים אפילו מעבר לזה, הרי במשרד החינוך והתרבות היא נתקלת בקשיים מרובים, למרות הבטחתו של ראש הממשלה כי כל ההסכמים שעליו חתם יקויימו.

סיעת אגודת-ישראל החליטה להיכנס לעימות עם כל הגורמים הקואליציוניים על בעיה זו, ודורשת כי כל ההסכמים על הקצבות ומענקים לחינוך היסודי של אגודת-ישראל יעוגנו בחוק בספר תקציב המדינה כערובה שיקויימו, כי היא כבר שבעה מההבטחות ללא כיסוי שניתנו על-ידי שר החינוך והתרבות.

מתח בין האגודה למפד"ל
על רקע זה נוצר מתח אין אגודת ישראל למפד"ל, כאשר סיעת אגודת-ישראל עומדת בעקביות על מילוי דרישותיה הכספיות וטוענת כי שר החינוך והתרבות המפד"לי, זבולון המר, למרות ההסכם הקואליציוני שעליו חתם הוא ומפלגתו, אינו שש לקיימו כרוחו וכלשונו. מפד"ל השבורה והרצוצה אינה מעוניינת בהגדלת השפעתה של אגודת-ישראל ברחוב החרדי והדתי, כי ככל שהמוסדות החינוכיים של אגודת-ישראל לגווניהם מתקדמים מבחינה כספית, כן גדלה השפעתה על ציבור זה, טוענים אנשי האגודה. במפד"ל סבורים, עם זאת כי השרים החילוניים המעניניקם כספי המדינה ביד רחבה לאגודת ישראל, עושים זאת בכדי למעט השפעת המפד"ל בציבור זה.

האדמו"רים וראשי תלמודי-תורה והנהלת החינוך העצמאי של אגודת ישראל מפעילים לחץ כבר על חברי כנסת כדי שיעמדו בתוקף על דרישות כספיות אלה, בעקבות קיצוץ של 5,000 שעות הוראה בחודש, בשנת 1982.

בעוד שבעניין חוק "מיהו יהודי", מפולגים ארבעת חברי הכנסת של אגודת ישראל אם כדאי בגללו לעזוב את הקואליציה ולגרום למשבר ממשלתי, הרי בדרישות כספיות אלה, כולם בדעה אחת, שאם לא ימולאו דרישותיהם, לא יצביעו בעד אישור התקציב ויעזבו את הקואליציה ויגרמו למשבר.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1983

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: ירושלים | רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | רחוב אבן גבירול 166, תל אביב (מרכז המפד"ל משנת 1957 (בית הקסטל, כיום בית וואלה))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות