לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

שיחות שלום בירושלים: בין חרדים לחילונים ובין חרדים לחרדים


מאת: טובה צימוקי ונח זבולוני, סופרי "דבר"
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון (עמוד 1) - 04/07/1983 (יום שני)
מיון מהיר:
1983
תחנת המשמר האזרחי בשכונת מקור ברוך בירושלים החלה אתמול לפעול למען הבטחת השקט בשכונה, עם זאת נודע שחסידי הרבי מבעלז אינם מתכוונים לשתף פעולה בסיורים שיערכו תושבי השכונה לשמירת הסדר.

ההחלטה על גיוס המשמר האזרחי לשמירת הסדר בשכונה התקבלה אתמול בתום פגישת חירום שהתקיימה בעיריית ירושלים. בפגישה נכחו מ"מ ראש העיריה, יוסף גדיש, מפקד משטרת מרחב ירושלים תנ"ץ רחמים קומפורט, נציגי התושבים החרדים והחילוניים בשכונה וחברי מועצת העיר מטעם "אגודת ישראל", הרבנים לייזרזון וקליין.

תנ"צ קומפורט אמר, כי עדיין אין תוצאות מחקירת השלכת הרימונים לביתו של האדמו"ר מבעלז, וכל כיוון נבדק. לדבריו, הבעיות בשכונה פחות חמורות מכפי שמשתקף מכלי התקשורת, אך הן כבר חורגות מסכסוך שכנים.

בתום הפגישה גינו כל נציגי השכונה כל שימוש באלימות, מילולית או פיסית. הצדדים הסכימו שיש למצוא דרך לכך, שכל התושבים יוכלו לחיות בשקט זה בצד זה. הוחלט להקים ועדה משותפת של נציגי האוכלוסיות השונות במקום, כדי להביא להרגעת הרוחות.

משלחת רבנים

[לדעתנו חלק זה כתב נח זבולוני]
משלחת רבנים רמת דרג מארה"ב תבוא בקרוב לישראל כדי להשכין שלום-בית בתוך "אגודת ישראל" ובצחרות האדמו"רים בירושלים.

משלחת הפיוס מורכבת מחברי אגודת הרבנים בארה"ב ובקנדה ובראשה עומד הרב הישיש משה פיינשטיין המכהן כנשיא מועצת גדולי התורה באמריקה.

נוכח היריבות הקיימת בין פלגי "אגודת ישראל" החסידי והליטאי והבחירות המוניציפליות המתקרבות נחלצה אגודת הרבנים באמריקה להשכין שלום במחנה החרדי בישראל.

אחד הסכסוכים המרכזיים שהמשלחת תנסה ליישב הוא הסכסוך בין חצרות חסידי בעלז וחסידי סאטמר. בחקירה בקשר להטלת הרימונים אל בית רבי מבעלז נבדקת גם האפשרות, שידם של חסידי סאטמר במעשה.

בסוף השבוע שעבר הגיע לישראל הרב טוביה שטרן, רבה של מיאמי-ביץ', כדי להכין את הביקור.

קוראים לא להצביע בעד שרה דורון

] [לדעתנו גם חלק זה כתב נח זבולוני]
לקראת ההצבעה בכנסת היום בעניין מינוי ח"כ שרה דורון לשרה, פנה "הוועד למען שלמות העם" במברקים לחברי סיעת "אגודת ישראל" בכנסת בזו הלשון:
כבוד קדושת האדמו"ר מגור שליט"א, הורה בשעתו בפומבי, להצביע נגד צירוף שר ליברלי נוסף לממשלה, בגלל הצבעתם להכשלת תיקון חוק מיהו יהודי והוסיף, כי על הנציגים האגודאים לגלות עמדה עקבית בנדון. מצב זה לא השתנה. הליברלים שהצביעו נגד החוק מודיעים, שימשיכו לנהוג כך. בהצבעתכם למען צירוף הגב' דורון לממשלה, אתם עוברים על פקודתו הקדושה של זקן צדיקי הדור שליט"א ואתם פוגעים בצורה חמורה במלחמת הקודש למען גיור כהלכה ומניעת התבוללות. דעו את גודל אחריותכם".


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1983

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב גשר החיים, ירושלים (מקור ברוך - ביתו של האדמו"ר מבעלז הרב יששכר דב רוקח בשנות ה-80 (משוער)) | רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | 132 Nassau Street, ניו יורק, ארצות הברית (אגודת הרבנים בארצות הברית - Union Of Orthodox Rabbis Of The United States And Canada)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות