לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מה להליקופטרים ולשמחת בית-השואבה

שואלים בחוגי החרדים למקרא "תוכנית הפעלולים" בטקס איכלוס העיר עמנואל


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 3) - 23/09/1983 (יום ששי)
הרב פנחס מנחם אלתר, יו"ר מרכז "אגודת ישראל", שוקל אפשרות לבטל את הופעתו בחגיגות איכלוס העיר עמנואל בשל תוכנית האירועים שאינה הולמת לדעתו את המקום והמעמד.

במסגרת חגיגות איכלוס העיר עמנואל, ההתנחלות של "אגודת ישראל" בגדה המערבית, יתקיים ביום ב' חול-המועד סוכות אירוע מרכזי אליו הוזמנו אדמו"רים, ראשי ישיבות, רבנים, שרים, ח"כים ואנשי-ציבור. דברי ברכה ישארו הרב פנחס מנחם אלתר, חבר מועצת גדולי התורה שהוא אחיו של האדמו"ר מגור הרב שמחה בונים אלתר, הרב שמחה הכהן קוק רבה הראשי של רחובות, ודוד לוי שר הבינוי והשיכון.

לפי התוכנית שפורסמה ע"י ראש מטה חגיגות האיכלוס שעל-יד משרד השיכון והבינוי, עמנואל כוכב השרון, ייפתחו האירועים ב "מופע צניחה חופשית" במקום האירוע ויסתיימו ב "פעלולי הליקופטרים והצנחת דגלי עמנואל אל הקהל".

כשפורסמה תוכנית האירועים הביעו חוגים חרדים את מורת-רוחם ממופע הצניחה ופעלולי ההליקופטרים, האמורים להיות מסמר האירועים בימי שמחת בית-השואבה, והם שואלים מה עניין צניחת חפשית לשמחת בית השואבה? האם השתתפותה של "אגודת ישראל" בקואליציה הממשלתית העבירה אותה על דעתה שהסכימה לתוכנית צבאית זו? ועוד, האם הפעלולים ההליקופטרים באים לחקות את שמחת בית-השואבה יש לשמח את הקהל בתעלולים ובפעלולים שונים, האם לא ראוי לחקות אותם כפי שהיו בבית המקדש באמירה 15 פרקי "מעלות" ואחרים, כפי שהובאה במסכת סוכות.

אין זה מן הנמנע שהרב פנחס אלתר, אשר לא ידע על מופע הצניחה וההליקופטרים, יבטל את הופעתו. ובאם כן יבוא, הוא יתנה שבשעה שהוא יהיה נוכח בטקס לא יופעלו הפעלולים של צניחה חופשית אלא בנוכחותו של שר הבינוי בלבד.

לסופר "דבר" נודע, כי לקראת טקס איכלוס עמנואל, עם בואם של 250 המשפחות הראשונות, שיתקיים ב- 4.10, יתערבו רבנים - גם אלה שלא שללו את ההתנחלות בגדה המערבית - כדי למנוע הישנות הפעלולים והתעלולים מסוג זה שנערכו בחג שמחת בית-השואבה בעמנואל.

כזכור הופיע אשתקד אריאל שרון, שר הבטחון לשעבר, בשמחת בית-השואבה בעמנואל ודברים שנשא במעמד זה עוררו מורת-רוח בקרב היהדות החרדית.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1983
מודעה על האירוע אותה שמר נח זבולוני ובה מוזכר "פעלולי הליקופטרים והצנחת דגלוני עמנואל אל הקהל". המודעה הופיעה בעיתון "המודיע" בתאריך י"ח תשרי מ"ד - 25/09/1983.

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: עמנואל
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות