לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הקונסוליה האמריקאית בירושלים הכירה ב "משרד-החוץ" של נטורי-קרתא


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 3) - 05/12/1983 (יום שני)
הווארד קאבלר, הקונסול האמריקאי במזרח ירושלים, הכיר "במשרד החוץ" של "נטורי קרתא". את ההכרה המלאה העניק בביקורו בשכונת "מאה שערים" בתוך "האוטונומיה של החרדים".

בסוף השבוע שעבר ביקר הקונסול האמריקאי הווארד קאבלר בביתו של אברהם פיש, אזרח ארה"ב המתגורר ברחוב בהרן 13 בשכונת "מאה שערים". הוא בא להתעדכן על ההטרדות של המשטרה, הפוקדת זה שבועות את משפחת פיש ביקורי-לילה, בטענה שהיא מחפשת את יהודה ארנטל, שהתגורר דלת מול דלת עם משפחת פיש והחשוד בתקיפת ראש העיר טדי קולק, כדי להביאו לדין.

כאזרח אמריקאי פנה פיש אל הקונסול האמריקאי במזרח ירושלים וביקש את התערבותו למניעת המשך ההטרדות הליליות. הקונסול התקשר עם המשטרה ולדבריו קיבל את התשובה הבאה: לך אל משרד החוץ ... אולם מכיוון שהקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים אינה מכירה במשרד החוץ, השוכן בעיר ירושלים "הבין--לאומית" ואינו מקיים קשרים עם מוסדות המדינה בעיר זו, העביר הקונסול את תלונתו של פיש לטיפולה של שגרירות ארה"ב בתל-אביב.

הרב משה הירש, "שר החוץ" של "נטורי קרתא", שהיה נוכח בשעת ביקורו של הקונסול בביתו של פיש, הזמין אותו לבקר בתוך "האוטונומיה החרדית". הקונסול נעתר להזמנה, ולאחר הביקור וקבלת הסברים מתאימים מפיו של הרב משה הירש הביע שביעות-רצון מהאוטונומיה.

בינתיים הגיש פיש, באמצעות עו"ד חנה חובב, עתירה לבג"ץ נגד שר המשטרה יוסף בורג, המפכ"ל אריה איבצן ומפקד מרחב ירושלים רחמים קונפורט.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1983

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: דרך שכם 27, ירושלים (הקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים (עד שנת 2010)) | רחוב עין יעקב 37, ירושלים (ביתו של הרב משה הירש (משוער)) | רחוב שלמה זלמן בהר"ן 13, ירושלים (מאה שערים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות