לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מנהיג פא"י דורש תיקון בחוק "מיהו יהודי"


מאת: נוח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 3) - 18/12/1983 (יום ראשון)
הרב ד"ר קלמן כהנא, מנהיג "פועלי אגודת ישראל" וחבר הכנסת לשעבר, פנה בסוף השבוע במברקים אל ראש-הממשלה יצחק שמיר, הרבנים הראשיים לישראל אברהם שפירא ומרדכי אליהו, שר-הפנים והדתות יוסף בורג ואל יו"ר הקואליציה ח"כ אברהם שפירא - בדרישה דחופה לתקן את חוק "מיהו יהודי" ובכך להבטיח שהגיור יהיה כהלכה.

לכאורה באה הפנייה בעקבות חוזר של מזכירות התק"ם אל חברי הקיבוצים שממנו מתברר כי התנועה הרפורמית בישראל הקימה בית דין מיוחד לגיור שערך מספר גיורים בשנים האחרונות, וכתבה על כך התפרסמה ב "שדמות". אלא שהחוזר הוא מחודש אפריל, ונאמר בו בין השאר כי מזכירות התנועה החליטה לא לנקוט עמדה מחייבת, ואף איננה ממליצה בנושא הגיור על מסלוליו השונים. אולם היא רוצה שיימצא בידי החברים בקיבוצים מלוא הידע. מזכירות התק"ם אף הזכירה, שבמצב הקיים תלויה האפשרות להפנות מתגיירים לאולפני גיור באחד מקיבוצי "הקיבוץ הדתי" וכי משקי התק"ם מוכנים להקצות במטבחם מקום לפינת כשר.

במברקו קובל הרב כהנא שבית דין של הרפורמים קם כתוצאה מאי-תיקון בחוק "מיהו יהודי" ודורש את תיקונו המיידי.

כזכור, הבטיח ראש הממשלה יצחק שמיר, כקודמו מנחם בגין, בעת הרכבת הממשלה החדשה שיימצא פתרון לבעיית תיקון החוק תוך שלושה חודשים. מברקו של הרב כהנא עשוי להתסיס את החוגים החרדים שידרשו מ "אגודת ישראל", לעזוב את הקואליציה אם לא יתוקן החוק.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1983

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ליאונרדו דה וינצ’י 13, תל אביב (בית הקיבוץ הארצי) | רחוב בני דן 62, תל אביב (בית דניאל - התנועה הרפורמית תל אביב) | רחוב פרישמן 64, תל אביב (הסתדרות פועלי אגודת ישראל)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות