לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

3 מועמדים לרשת את "באבא סאלי"


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 6) - 18/01/1984 (יום רביעי)
שלושה מחזיקים ב "גלימתו" של האדמו"ר המנוח הרב ישראל אבו-חצירא המנוח, שהיה מכונה "באבא סאלי" (אבא מתפלל), וכל אחד משלושה אלה חפץ לשים אותה על כתפי זה שהוא חפץ ביקרו ...

הרב ישראל אבו-חצירא השאיר לאחר מותו בן, בנות ונכדים, בנו בכורו הרב מאיר אבו-חצירא, שהלך בדרכו והיה מיועד להמשיך בשושלת האדמו"ריות אבו-חצירא, נפטר לפני כשנה והשאיר שני בנים - הרב אלעזר מבאר שבע והרב דוד חי רב בנהריה.

"אגודת ישראל", מפד"ל, תמ"י ואף חב"ד רוצות שאיש המשתייך למחנה שלהן ימשיך בשושלת. "אגודת ישראל", ראשי ישיבות ליטאיות וספרדיות, תמ"י וכנראה גם ח"כ אהרן אבו-חצירא קבעו, כי ממשיך השושלת יהיה נכדו הרב אלעזר אבו-חצירא מבאר-שבע שאותו הכשיר הסבא עוד בהיותו ילד.

המפד"ל פועלת למען ברוך אבו-חצירא

לעומתו המפד"ל, שאליה משתייך בנו של ה "בבא סאלי" ברוך אבו-חצירא, רוצה לראותו כיורש וממשיך חצר האדמו"ריות, וכבר בעת ההלוויה של אביו הלבישו אותו את "הגלימה" של אביו.

אולם לבחירה זו קמו עוררין ומתנגדים גם בקרב הרבנים הצפון אפריקאים ובתוך המשפחה גופא - ברוך אבו-חצירא הואשם בקבלת שוחד וישב בבית הסוהר. הוא גם לא הוכשר לכהונה רמת מעלה זו.

גם החב"דניקים נכנסו לתוך הקלחת, והם רוצים כי דווקא חתנו של ה "באבא סאלי" - שמשפחתו אינה אבו-חצירא - והוא הרב ישר אדרעי, העומד בראש הכולל "בית ישראל" שיסד חותנו, יהיה הממשיך.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1984

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב קפריסין 6, באר שבע (חצרו הרב אלעזר אבוחצירא) | רחוב בן גוריון 24, נתיבות (מוסדות "בית ישראל") | רחוב חזון איש 9, נתיבות (מוסדות הבבא סאלי) | קבר הבבא סאלי נתיבות
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות