לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מכתב תודה מאומסק (סיביר) על סידור-התפילה מירושלים


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | עולם יהודי (עמוד 12) - 29/03/1984 (יום חמישי)
מערבות סיביר הגיע אישור על קבלת תשמישי קדושה ולוח שנתי עברי שיצא לאור בירושלים במיוחד בשביל היהודים החיים בברית-המועצות.

במשרדי "גאולים", הוועד הציבורי לקליטה רוחנית וחברתית לעולים מברית המועצות בירושלים, אשר בראשו עומדים הרב אברהם שר והרב א. מ. רון, נתקבל בימים אלה מכתב מיוסף קופרשטיין תושב העיר אומסק. במבצרה הידוע של עיר זו היה כלוא מ-1849 ובמשך 4 שנים הסופר פיודור דוסטוייבסקי. במכתב מא' אדר ב' (5 במארס 1984) שהגיע לירושלים בסוף השבוע, כותב קופרשטיין באידיש כי בשמחה רבה הוא קיבל באמצעות הרב הראשי לרומניה משה רוזן את לוח-השנה תשד"ם בעברית ורוסית שהופיע בהוצאת "גאולים". מתוכו נודע לו על ספרי קודש בתרגום רוסי שהופיעו בהוצאה זו.
בעיית יהודי אומסק היא שאין באפשרותם לשלוח כספים בעד הספרים. והיות וחג הפסח ממשמש ובא הוא מבקש כי יישלחו לכל הפחות הגדה לפסח בתרגום רוסי לאלה שאינם יודעים קרוא וכתוב עברית.
היה רצוי לקבל גם סידור תפילה ומחזורים לחגים בתרגום רוסי, אבל אין קופרשטיין מעז לבקשם. בעירו, הוא כותב, קיים בית מדרש קטן ובאיו שומרים את כל החגים והמועדים היהודיים. חברת "גאולים" נענתה לבקשתו של קופרשטיין ושלחה מיד את כל הספרים שהופיעו בהוצאתה.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר עולם יהודי 1984

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הנביאים 23, ירושלים ("גאולים" ועד ציבורי לקליטה חברתית ורוחנית לעולים מברית המועצות) | אומסק, רוסיה
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות