לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מאמר שפירסם שה"ח של "נטורי קרתא" ב "אל פג'ר" מופץ בנציגויות ערב בעולם


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 04/07/1984 (יום רביעי)
מסמך השולל את הציונות ואת קיומה של מדינת ישראל, שחיבר "שר החוץ" של נטורי קרתא הרב משה הירש, פורסם בעיתון "אל פאג'ר", ומופץ בין השגרירויות הערביות ברחבי העולם.

המאמר של הרב הירש, המבהיר את השוני בין האורתודוקס הנקרא "נטורי קרתא" לבין האורתודוקס המכונה "גוש אמונים" הוזמן על ידי עורך העיתון אל פאג'ר המופיע במזרח ירושלים. בתחילה פסלה הצנזורה הצבאית את המאמר, אך לאחר מכן אישרה אותו. המאמר מופץ על ידי משרדי "נטורי קרתא" בארה"ב ובמערב אירופה, בארצות ערב ובשגרירויות וקונסוליות של ארצות ערביות בעולם כולו.

במאמרו מכנה הרב הירש את אנשי "גוש אמונים" בשם קבוצת צעירים לא מבוגרים, נועזים וחצופים, הקוראים לעצמם "דתיים" ולאחדים מהם אף הוסיפו את התואר "רב". "הם התחברו עם הרוויזיוניסטים האקספאנסיוניסטים" רעבי השלטון, שלא בוחלים בשום דבר כדי להחזיק ולהרחיב את שלטונם על ארץ הקודש, הם מצטטים פסוקים מן התנ"ך, רק כדי להשקיט מעשיהם הבלתי אורתודוכסים ובלתי קדושים" נאמר במאמר. לדעתו של הרב הירש "הישות היהודית מזה דורות היתה [דבקה באלוקים] ובתורתו הקדושה עד שבאה התנועה הציונית והפכה את הישות למושג לאומי.

אילו "הפלישה" הציונית למזרח התיכון קרי, ארץ ישראל, לא היתה מתגשמת לא היינו מגיעים למצבנו של היום, שמבדילים בין "אתה יהודי - אתה ערבי" וזאת היא תוצאה ישירה מהפעילות הציונית.

הרב הירש מוסיף ואומר: יהודי אינו מזוהה בגלל התיישבות מסויימת בשטח מסוים, וגבולות גיאוגרפיים מוגבלים, בדומה לעמים וארצות אחרים, זהותו של יהודי ניכרת מאמונתו בתורת ישראל, שניתנה במדבר ורק היא מאחדת את העם היהודי כולו.

הרב הירש "מגלה" כי את הדחף לכתיבת המאמר נתן לו פרסום של מאמר מעיתון ישראלי במצרים, בו נקשרים "נטורי קרתא" ל "גוש אמונים". כדי לתקן את המעוות התכנסה "מועצת השבעה", המוסד העליון של "נטורי קרתא", והחליטה להזים את הדברים.

הדברים פורסמו בין השאר "בכדי שידעו הערבים, שאנטי ציונות אינה קשורה באנטישמיות, להיפך, הציונות היא שהולידה את האנטישמיות והציונים הדתיים (כולל אגודת ישראל) הם הם האחראים בהפצת הכזב הקדוש והסילוף, כאילו הציונות מיצגת את היהדות, וכאילו הציונים נחשבים במעשיהם כיהודים", אמר הרב.



© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1984

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: ירושלים (ירושלים המזרחית, מערכת אל פאג’ר (משוער)) | רחוב רמת הגולן 23, ירושלים (מזכירות גוש אמונים) | רחוב עין יעקב 37, ירושלים (ביתו של הרב משה הירש (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות