לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הערבי שעתר לבג"ץ נגד עמנואל - עתר נגד ממשלת ארה"ב על העזרה לישראל

בין שותפיו לעתירה ח"כ צ'רלי ביטון ושה"ח של נטורי-קרתא


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 28/08/1984 (יום שלישי)
סייף אל רחמן מוצטפה בהלול בעל הקרקעות הערבי שעתר נגד התנחלות עמנואל של אגודת ישראל בשומרון, נמנה על העותרים נגד שר האוצר ומס הכנסה של ארה"ב על שהם מעניקים פטור ממס הכנסה מהכספים שארגונים ומוסדות ציוניים מגייסים שם למען ישראל.

מצטפא בהלול שהחל בתביעה על הקרקע עוד בשנת 1982 והנושא הועלה שלוש פעמים בפני בית דין הגבוה לצדק, טוען כי מאז "פלשו" היהודים לאדמתו, הם עקרו 1800 עצי זית והמשטרה ומפקד האזור, במקום לרסן את הפולשים הורו שעליו להתייצב מדי יום ביומו בתחנת המשטרה.

מצטפא בהלול זה נמנה על 14 האנשים שהגישו בשעתו עתירה נגד ממשלת ארה"ב, כמצויין לעיל. בין מגישי העתירה, מלבד בהלול, אישים נכבדים ערבים מהגדה וכן חבר הכנסת מטעם חד"ש צ'רלי ביטון ו "שר החוץ" של נטורי-קרתא הרב משה הירש.

הרב הירש מסר לסופר "דבר" כי העתירה נגד שר האוצר ומס הכנסה של ארה"ב תתברר בקרוב בבית-המשפט העליון בוושינגטון, וצו על תנאי שהוציא בג"ץ בירושלים נגד עמנואל ונענה לעתירה של מוצטפא בהלול, יחזק את עמדת העותרים נגד ממשלת ארה"ב. הדבר עלול לגרום - לדבריו - לירידה באוסף הכספים למען ישראל בסך של רבע מיליארד דולר, אם תתקבל העתירה ע"י בית המשפט העליון של ואשינגטון ובאופן רטרואקטיבי מיום הקמת מדינת ישראל.

על השאלה מפני מה נתן הרב הירש את ידו לעתירה זו השיב: "כל הדרכים כשרות - והמטרה מקדשת את האמצעים - בכדי לנגח את הציונות והמדינה הציונית ואת ההתנחלויות למיניהן ובמיוחד התנחלות הנעשית ע"י יהודים חרדים. בתוך אגודת-ישראל - הוא אומר - שנויה ההתנחלות במחלוקת וכידוע עמדתו של הרב אליעזר שך היא שההתנחלות בעמנואל מתגרה באומות העולם ומסכנת את היהודים בתפוצות וגורמת שנאה ליהודים וחילול שם שמים.



© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1984

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 1 First St NE, וושינגטון, ארצות הברית (בית המשפט העליון של ארצות הברית) | 1111 Constitution Ave., NW, וושינגטון, ארצות הברית (IRS - מס ההכנסה האמריקאי) | רחוב חשין 6, ירושלים (משכנו הקודם של בית המשפט העליון - מגרש הרוסים) | רחוב עין יעקב 37, ירושלים (ביתו של הרב משה הירש (משוער)) | עמנואל
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות