לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

האדמו"רים מאשימים המפלגות הדתיות: "המירו תיקון מיהו יהודי בכסאות"


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 17/09/1984 (יום שני)
בחצרות האדמו"רים בירושלים שוררת אכזבה מרה לאחר שנוכחו לדעת, כי כל המפלגות החרדיות והדתיות שהבטיחו כי לא יצטרפו לקואליציה הממשלתית מבלי שיובטח להן תיקון חוק השבות "מיהו יהודי" ושהגיור יהיה כהלכה - הפרו את ההבטחות והמירו אותן בתיקים וכסאות בממשלה.

כל המפלגות החרדיות והדתיות בכנסת, החל מאגודת-ישראל וכלה בש"ס, הבטיחו ל "ועד למען שלמות העם", העומד בראש המאבק לתיקון חוק השבות מיהו יהודי, כי לא ייכנסו לקואליציה באם לא יתוקן חוק השבות ושהגיור יהיה כהלכה.

אנשי חב"ד רואים בחומרה רבה את כניסתה של אגודת-ישראל לממשלה מבלי שכונסה מועצת גדולי התורה והחליטה על כך, וחמורה יותר העובדה שההצטרפות לממשלה ולקואליציה נעשתה בניגוד להוראה מפורשת של האדמו"ר מגור הרב שמחה בונים אלתר.

ואילו בחצר בעלז רואים בהצטרפות אגו"י לקואליציה המשך לזרימת הכספים הייחודיים לקופת המפלגה, ותובעים את חלוקת המענקים וההקצבות שיקבלו ביושר ובשוויון בין כל מוסדות התורה בארץ. "הפעם זה לא ילך להם, כי החגיגה נגמרה", אומרים בחצר בלז.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1984

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב גשר החיים, ירושלים (מקור ברוך - ביתו של האדמו"ר מבעלז הרב יששכר דב רוקח בשנות ה-80 (משוער)) | כפר חב"ד | רחוב שלום עליכם 20, תל אביב (הועד למען שלמות העם) | רחוב יוסף בן מתתיהו 26, ירושלים (ישיבת שפת אמת, חצר האדמו"ר מגור - הרב שמחה בונים אלתר, והרב פנחס מנחם אלתר)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות