לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

נטורי קרתא פונים דרך אש"ף לתימן: לא להתיר עליית יהודים


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 20/11/1984 (יום שלישי)
אנשי נטורי-קרתא בווילאמסבורג בארה"ב ובירושלים מנצלים את קשריהם הטובים עם אש"ף ומדינות ערב בכדי לפעול אצל ממשלת צפון-תימן שלא תרשה ליהודי תימן לצאת לישראל, ותמנע כניסה לתימן מיהודים שאינם "אנשי שלומם", כולל כתבים יהודים.

על פניה זו שבאה בעקבות ביקורו של העיתונאי אמנון קפליוק בתימן, והפרסום ב "ידיעות אחרונות" אודות שרידי היהודים שם, נודע לסופר "דבר" בירושלים.

בישיבת "מועצת השבעה", המוסד העליון של הנטורים בירושלים, עמדו על סדר היום שני נושאים: כינוס המועצה הפלשתינאית הלאומית, העשויה להתכנס בימים אלה, אמורה לדון בבקשת אנשי נטורי קרתא להתקבל כחברים בקונפדרציה הירדנית-הפלשתינאית ולספח את שכונת מאה-שערים כאוטונומיה נפרדת עצמאית בתוך הקונפדרציה. הרב משה הירש "שר החוץ של נטורי קרתא", התולה תקוות רבות בכינוס זה אמר, כי אם תתקבל בקשתם יחול מפנה חשוב בחיי הנטורים בירושלים.

כן הועלה על נס בישיבה זו היחס הטוב של צפון-תימן ל "יהדות החרדית הנאמנה" והוזמה ה "פרופגאנדה הציונית" כי אש"ף מנהל מלחמת חורמה גם ביהודים שאינם ציונים.

"ציידי הנפשות הציונים"

העובדה, שבצפון תימן ריכוז גדול של אנשי אש"ף, שהתמקמו שם לאחר מלחמת לבנון, וחיי היהודים במקום לא הורעו מוכיחה, לטענת הנטורים כי התעמולה הציונית כוזבת. עוד הוחלט בישיבת "מועצת השבעה", לשלוח ליהודים החיים בתימן ברכת עידוד ואיחולים "שלא ליפול בציפורני ציידי הנפשות בישראל הציונים ולחסידי סאטמר בארה"ב, המספקים מזון רוחני ותשמישי קדושה ליהודי תימן, שלוחה ברכה".

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1984

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: תימן | מאה שערים, ירושלים (נטורי קרתא)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות