לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ועדת הארבעה תחליט אם על אגו"י לפרוש מן הקואליציה


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 18/01/1985 (יום ששי)
"אגודת ישראל" חצויה בתוכה בשאלה אם יש להסיק מסקנות מתבוסת הדתיים, שנחלו גם אכזבה מהליכוד בהצבעה על תיקון חוק השבות, ולפרוש מהקואליציה.

לסופר "דבר" נודע, כי האדמו"ר מגור, הרב שמחה בונים, המכהן כנשיא מועצת גדולי התורה, דורש לפרוש מן הקואליציה ואף שלח את ח"כ אברהם שפירא את חוות-דעתו זו. כזכור, הצהיר לפני שנתיים האדמו"ר מגור, כי אם התיקון בחוק השבות לא יתקבל בכנסת, על אגודת ישראל לפרוש מהקואליציה.

לעומת זאת, הפלג הליטאי שבראשו עומד הרב אליעזר מנחם שך חולק על דעה זו וסובר, כי התיקון בחוק אינו כל-כך חשוב ויש להישאר בקואליציה ולנצל מה שניתן. מסתמנת פשרה: לכנסת את "ועדת הארבעה", המורכבת מחברי מועצת גדולי התורה: הרב פנחס מנחם אלתר (אחיו של האדמו"ר ויו"ר מרכז אגודת ישראל), האדמו"ר מסדיגורה, הרב יעקב שולמן, הרב שמחה זיסו ברוידא ראש ישיבת חברון בירושלים, והרב נסים קרליץ ראש כולל חזון איש בבני-ברק, והיא תחליט ותסיק מסקנות באם לפרוש או לבלוע את התבוסה המחפירה.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1985

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב יחזקאל סרנא 4, ירושלים (ישיבת חברון "כנסת ישראל" (משנת 1976)) | רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | רחוב ראב"ד 27, בני-ברק (ביתו של הרב שך) | סימטת האר"י 3, בני-ברק (כולל "חזון איש" - שכונת זכרון מאיר) | רחוב יוסף בן מתתיהו 26, ירושלים (ישיבת שפת אמת, חצר האדמו"ר מגור - הרב שמחה בונים אלתר, והרב פנחס מנחם אלתר)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות