לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

החרדים תוקפים דברי יוסף שהאתיופים "יהודים גמורים"


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 14) - 19/02/1985 (יום שלישי)
היהדות החרדית הגיבה בחריפות על דבריו של הרב הראשי לשעבר עובדיה יוסף ועל פסק דינו, לפיו עולי אתיופיה הם יהודים גמורים ואינם צריכים לשום תהליכי גיור.
במיוחד גונתה הצעתו של הרב יוסף, שאם אין האשכנזים רוצים להתיר לעולי אתיופיה לבוא בקהל, "שיבואו אצל הספרדים - ואנו נתיר". הצעה זאת עלולה להביא פילוג וניתוק גמור בין אשכנזים וספרדים.

מועצת השבעה, המוסד העליון של נטורי קרתא, התכנסה אתמול לישיבה מיוחדת כדי לדון בפסק-דינו של הרב עובדיה יוסף, שנתן ביום עיון לרבנים, שהתקיים בירושלים.

הרב עובדיה יוסף הישווה את מעמדם האישי של עולי אתיופיה וכל הקשור לשאלת נשואין וגירושין, למעמדם האישי של הקראים שהותרו לבוא בקהל ישראל.

מועצת השבעה טוענת, כי פסק דין זה נוגד את ההלכה המפורשת המובאת ב "שולחן ערוך, אבן העזר", סימן ד', סעיף ל"ז, שם נאמר: "הקראים אסור להתחתן בהם וכולם הם ספק ממזרים ואין מקבלים אותם אם רוצים לחזור" (דברי הרמ"א).

כמו כן, גינתה המועצה את ההצעה של הרב יוסף שעולי אתיופיה יתחתנו עם ספרדים, בטענה כי הצעה זו עלולה ליצור פילוג בעם היהודי, ואז יהודי חרדי אשכנזי לא יתחתן עם ספרדי, מחשש של ספק ממזרות של בני עולי אתיופיה, כי אשכנזים פוסקים לפי הרמ"א.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1985

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: אתיופיה | רחוב הקבלן 45, ירושלים (מגורי הרב עובדיה יוסף) | מאה שערים, ירושלים (נטורי קרתא)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות