לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

החומר שהכניס רבינוניץ' לאולם הקונגרס היה דליק - לא נפיץ

הצעיר הירושלמי, תלמיד ישיבת חב"ד בברוקלין, סירב לקבל עזרת שגרירות ישראל; מעצרו הוארך עד למשפטו ב- 26 לחודש


מאת: יוסף פריאל סופר "דבר" בארה"ב. נוח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון (עמוד 1) - 20/10/1983 (יום חמישי)
מיון מהיר:
פלילים
1983
ואשינגטון, (מיוחד ל "דבר")
ישראל מנחם רבינוביץ, הצעיר הישראלי שנעצר שלשום בוואשינגטון, ונחשד בפיגוע בקונגרס האמריקאי היה תלמיד ישיבת "מיר" בירושלים, ובחודש האחרון למד בישיבה של הרבי מלובביץ' בברוקלין.

הוריו מסרו לשגרירות ישראל, כי הוא שוחרר בזמנו מצה"ל בגלל סעיף נפשי, ועבר טיפולים פסיכיאטריים.

אמש האריכה שופטת בבית המשפט בוושינגטון את מעצרו עד לפתיחת הדיון בעניינו ב- 26 באוקטובר. השופטת קבעה עם זאת כי אם יצליח הצעיר לגייס 25,000 דולר, הוא ישוחרר בערבות – עד להמשך הדיון המשפטי.

הפרשה החלה ביום שלישי בשעות אחה"צ. כאשר רבינוביץ, צעיר בן 22 עטור זקן, לבוש קפוטה שחורה, ומגבעת שחורה, נכנס ליציע מס' 10 של בית הנבחרים האמריקאי יחד עם קבוצה של עוד כ- 50 תיירים שבאו להתבונן מיציע הקהל בדיוני בית הנבחרים. אחד השומרים במקום הבחין במה שכינה "התנהגות עצבנית" של התייר המזוקן וסיפר, כי ראה אותו ממלמל לעצמו. הוא החליט לבודקו והוציאו מיציע הקהל. בבדיקה שנערכה בכליו ועל גופו נמצאו שני בקבוקי משקה קל מלאי אבקה מחוברים ביניהם בפתיל שהוליך אל חגורתו של הצעיר, בה היה מכשיר הדומה למכשיר הפעלת חומר נפץ.

הצעיר סיפר לחוקריו, כי ביקש לאיים בפיצוץ בבית הנבחרים, כדי שיינתן לו לשאת את דברו בפני בית הנבחרים האמריקאי ולעורר את דעת הקהל בעולם. הנושא שהטריד אותו ושעליו רצה לדבר, היה הצורך בשיתוף פעולה בין שתי המעצמות למען פתרון בעיות הרעב בעולם השלישי וקידום המדינות המפתחות.

לאחר שנעצר והושם בחדר מעצר של בית המשפט בוואשינגטון נוצר קשר בינו לבין שגרירות ישראל בשל היותו נתין ישראלי. הוא סירב שהשגרירות תמנה לו עו"ד, וחזר על גירסתו לגבי כוונת מעשיו.

שגרירות ישראל הודיעה, כי לא תשלם את הערבות, נציג השגרירות נכח בזמן המשפט בבית המשפט ויצר קשר עם הנאשם.

בשיחה עם סופר "דבר" מסר התובע האמריקאי רנדי טסליק, כי עדיין לא הוגדר אופיו של החומר שהיה ברשותו של רבינוביץ, אולם זהו בוודאות "סוג מסויים של חומר הצתה שיכול היה לגרום נזק". טסליק אמר, כי התביעה לא תבקש אבחנה פסיכיאטרית של החושד, כיוון והוא נראה בריא מבחינה נפשית, אולם לא תתנגד לאבחנה כזאת אם יבקש אותה עוה"ד.

חומר דליק – לא נפץ

קודם לתחילת הדיון המשפטי שוחח עם רבינוביץ עוה"ד קרל אנג'לס שמונה לו. לדברי עוה"ד אנג'לס לא היה ברשותו של רבינוביץ כל חומר שיכול היה להתפוצץ, אולם היה זה חומר ד-

מאת נוח זבולוני

בחצרות חסידי חב"ד בארץ ובארה"ב התקבלה בתדהמה הידיעה על מעצרו של הצעיר הישראלי מירושלים, ישראל מנחם רבינוביץ, ביציע הקהל שבאולם הקונגרס בוואשינגטון,בחשד שאיים לפוצץ את הבנין. באמתחתו נמצאו חומרי נפץ.

כפי שנמסר טען הצעיר כי בא לקונגרס כי לחטוף כמה צירים, ולכפות על ארה"ב לפתוח בשיחות עם ברה"מ, כדי לפתור את בעיית הרעב בעולם...

ישראל מנחם רבינוביץ, בן למשפחה המשתייכת לשושלת מייסד חסידות חב"ד, בעל התניא, נסע לפני חג הסוכות, עם קבוצת חסידי חב"ד, להתוועדות עם הרב מנחם מנדל שניאורסון. שלשום הוזעקה המשפחה בירושלים על ידי שגרירות ישראל בוואשינגטון, שמסרה להם על מאסר בנם, דודו. חבר מועצה עירית ירושלים מטעם פועלים אגודת-ישראל פעל במשך כל יום אתמול בעניין שחרור בן-אחיו, ואף עמד לטוס אתמול לוואשינגטון בעניין זה.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1983

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Constitution Ave NE & First St NE, וושינגטון (הקפיטול - הקונגרס האמריקאי)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות