לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

החרדים בארה"ב ישללו הסמכה לרבנים רפורמיים וקונסרבטיביים


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | עולם יהודי (עמוד 9) - 23/07/1985 (יום שלישי)
אגודת הרבנים החרדית בארה"ב, שבראשה עומד הרב הישיש משה פיינשטיין, המכהן גם כנשיא מועצת גדולי התורה, תשלול להבא את ההסמכה לרבנות שנתנה לרבנים רפורמיים וקונסרבטיביים.

באסיפת-חירום שקיימה אגודת הרבנים בארה"ב, בעקבות ההחלטות של הרבנים הרפורמיים בענייני גיור, רבניות, מילה ונישואי תערובת, הציע יו"ר ההנהלה, הרב שמחה אלברג, לפנות אל ראשי הישיבות ואל רבנים חרדים בדרישה שבכתב-ההסמכה שהם מעניקים לתלמידיהם יהיה סעיף מפורש, שבמקרה שהרב שהם מעסיקים יכהן ברבנות של הזרם הרפורמי או הקונסרבטיבי, יבוטל כתב-ההסמכה למפרע. נוסף על כך, רבנים שכבר הוסמכו על-ידי רבנים חרדים ועברו לזרם הרפורמי או הקונסרבטיבי והם מכהנים כרבנים הסמיכה שלהם בטלה ומבוטלת מכאן ולהבא.

ההצעה התקבלה בהתלהבות רבה על-ידי חברי הנהלת אגודת הרבנים והיא הועברה להחלטת הוועד הפועל של האגודה. חברי הוועד הפועל, יחד עם הרב משה פיינשטיין יעבדו את נוסח הפניה, שידוע, כי יאושר ברוב גדול.

הערות: הכתבה היא חלק מטור ארוך שבסופו חתום נח זבולוני (ראו כתבה החותמת את הטור: הרב שך לתלמידי ישיבות: לימוד נהיגה ושכירת רכב לטיולים אינם דרכה של תורה)


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר עולם יהודי 1985

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 4809 14th avenue Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (הרב שמחה עלברג, עורך ומו"ל "הפרדס") | 132 Nassau Street, ניו יורק, ארצות הברית (אגודת הרבנים בארצות הברית - Union Of Orthodox Rabbis Of The United States And Canada)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות