לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

המיועד להחליף את ח"כ ורדיגר, הלחמי: אתמוך בממשלת פרס


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון (עמוד 1) - 12/04/1990 (יום חמישי)
ח"כ ורדיגר הבטיח אתמול לשקול מחדש את התפטרותו מהכנסת, הרב דוד הלחמי, המועמד להחליף את ורדיגר אם זה יתפטר אמר אתמול כי יתמוך בממשלת מערך, כהוראת מועצת גדולי התורה. ח"כ אליהו מזרחי נעלם אתמול ואף בכירים בתנועת חב"ד לא יכלו ליצור עימו קשר.

בישיבת מזכירות פא"י שהתקיימה אתמול בקיבוץ החרדי יד בנימין, נתקבלה החלטה פה אחד לפיה על ח"כ ורדיגר לחזור בו מהתפטרותו, לכבד הסכמים חתומים ולקיים ההוראות של מועצת גדולי התורה, כפי שהתחייבה פא"י לפני הבחירות האחרונות לכנסת.

בישיבה טען ורדיגר כי הוא "דבק כל השנים במעמד ארץ ישראל השלמה" וזו גם דעתו של הרבי מליובאוויץ, ורדיגר אמר כי עמד בקשר עם "חצר" הרב ונמסר לו שהרב אמר: "למה חוזרים לשאול דעתי, הרי היא ידועה לכל".

במהלך ישיבת המזכירות ביד בנימין קבוצה גדולה של רבני חב"ד, אשר חיזקו את ידיו של ורדיגר על תמיכתו בארץ ישראל השלמה ואמרו כי אין להחזיר אף שעל, אולם הפצירו בורדיגר לחזור בו מיד מהתפטרותו, לציית להוראות מועצת גדולי התורה ולהצביע בעד המערך. רבני חב"ד אמרו כי יפעלו למציאת מוצא כדי להגיע להתאמה בין האדמו"בר מליובאוויץ' ומועצת גדולי התורה.

ורדיגר הודיע כי ישקול את הבקשה ויתייחס לדבר ביטול ההתפטרות וקיום ההסכם עם המערך.

הרב דויד הלחמי, הבא אחר ורדיגר ברשימת אגודת ישראל לכנסת, הודיע שיתמוך בממשלת פרס, כהחלטת מועצת גדולי התורה, אם ייאלץ להחליף את ורדיגר בכנסת.

זומנו במוצאי החג

לסופר "דבר" נודע כי מיד עם צאת החג זימנה נשיאות מועצת גדולי התורה את הח"כים ורדיגר ומזרחי, לאחר שנודע לנשיאות כי השניים אינם מתכוונים להצביע בכנסת לפי הוראת המועצה. הח"כים , שסירבו להתחייב כי יצביעו בעד המערך, נדרשו בתוקף על ידי חברי המועצה להתפטר מהכנסת ולאפשר לבאים אחריהם להצביע בעד פרס. חברי מועצת גדולי התורה התנצלו בפני ראשי המערך על מהלכיהם של ורדיגר ומזרחי.

שמועות לפיהן הורה האדמו"ר מליובאוויץ' לפני כניסת החג שלא להצביע בעד הממשלה שפרס יעמוד בראשה, התבררו כנטולות יסוד. אתמול יום טוב שני של גלויות, אי אפשר היה ליצור קשר עם הרבי מליובאוויץ'. יש להניח כי היום ייעשו מאמצים לברר את דעתו ובהתאם לכך אפשר לצפות להתפתחות.

הערות: הימים הם ימי המגעים הקואליציוניים אחרי הפלת ממשלת האחדות שהוקמה אחרי הבחירות לכנסת ה-12 והופלה ב-15/3/1990 בהצבעת אי-אמון של המערך ואגודת ישראל ובהעדרות ש"ס ("התרגיל המסריח").
לאחר נפילת הממשלה, הוקמה ממשלה חדשה בראשות יצחק שמיר, וללא השתתפות המערך.



© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב פרישמן 64, תל אביב (הסתדרות פועלי אגודת ישראל) | שכונת הר נוף, ירושלים (שכונה בה התגורר אברהם ורדיגר)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות