לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

לוח כיס, בסימן יום הולדתו ה-850 של הרמב"ם - ליהודי ברית-המועצות


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | עולם יהודי (עמוד 9) - 10/09/1985 (יום שלישי)
לוח-כיס עברי בתרגום רוסי, המיועד ליהודים החיים בברית-המועצות, הופיע בירושלים לקראת השנה החדשה, שנת תשמ"ו. הלוח עומד השנה בסימן יום-הולדתו ה-850 של הרמב"ם. הוא כבר נשלח לתעודתו ואף התקבלו אישורים שהגיע.

זו השנה ה-12 שחברת "גאולים", הוועד הציבורי לקליטה חברתית ורוחנית של עולים מברית-המועצות בירושלים, בראשות הרב אברהם שר, מוציאה לוח-כיס עברי בתרגום רוסי. הלוח, בן 187 עמודים, נפתח בעברית ולצדו תרגום רוסי, החל בראש השנה ועד סופה. יש בו הסברה על חגי ישראל ומועדיו, הסברים על דינים ומנהגים של כל ימות השנה; זמן הדלקת נרות בערב שבת וחג, מועדת כניסת השבת וחגי ישראל וצאתם בשמונה הערים הגדולות שברחבי ברית-המועצות, ליטא ואוזבקיסטן: לנינגראד, מוסקווה, קייב, מינסק, וילניוס (וילנא), סמארקנד, טשקנט וקוטאיסי.

הלוח מכיל גם כמה מצוות מעשיות ושכרן בצדן, כמו שבת, צדקה, ציצית, תפילין, מזוזה, כשרות, ברכת המזון, תרומות ומעשרות, קריאת שמע, הזכרת נשמות, הדלקת נרות, אמירת קדיש, תפילות מנחה ומעריב, לימוד השפה העברית באלף-בית העברי, במבטאו ובהיגויו הרוסי, תאריכים היסטוריים, החל באברהם אבינו ועד חתימת התלמוד.

לוח דומה פרסמה "גאולים" ליהודים מברית-המועצות הגרים בארצות-הברית, בקנדה, באוסטרליה ובאירופה. צויינו בו זמני כניסת השבת ויציאתה ב-15 ערים. השוני בין שני הלוחות הוא בזה, שבלוח המיועד ליהודי רוסיה היושבים באירופה ובארה"ב, צויינו תאריכים ואירועים לאומיים אחרים, כמו יום הזכרון, יום העצמאות, שחרור ירושלים ועוד.

דפים בנושא:



© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר עולם יהודי 1985

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Russia (USSR) | רחוב הנביאים 23, ירושלים ("גאולים" ועד ציבורי לקליטה חברתית ורוחנית לעולים מברית המועצות)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות