לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הישיבות הליטאיות בראשות הרב שך תומכות במדיניות פרס


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 04/11/1985 (יום שני)
תמיכה בלתי מסוייגת במדיניותו של ראש הממשלה שמעון פרס ובמאמציו להביא את המלך חוסיין אל שולחן הדיונים לשלום, הגישו לראש הממשלה היהדות החרדית ובני הישיבות הליטאיות, שבראשן עומד הרב אליעזר מנחם שך.

בטאונה של היהדות החרדית הליטאית "יתד נאמן" כתב במאמר המערכת שלו מאתמול, בין היתר, כי אין ליהדות החרדית כל רצון להתייחס למחאותיהם הקולניות של מספר שרים, שבהם "בולט האקורד הצורם של המאבקים הפנים-ליכודיים", שמטרתם לערער את מעמדו של יצחק שמיר המועמד לרוטציה לראשות הממשלה.

ויכוח נוקב במיוחד ליהדות החרדית עם אלה ש "בשם התורה - כביכול" (כוונת הכותבים לחב"ד) דוחים אל אפשרות של השגת הסכם של פשרה, ומבססים את הדחייה על מצוות התורה ולא על המציאות הפוליטית הריאלית, יוצאים מנקודת ההשקפה שהגאולה כבר באה, או לפחות, כבר הגיעה "אתחלתא דגאולה".

לדברי "יתד נאמן", כל התייחסותם של אלה לבעייה נובעת מטעות זו. "אולם אנו", כותב הבטאון, "עדיין בגלות" למרות שזכינו, בעזרת השם, לשוב ולדור בארץ-ישראל - פלטרין של מלך, עדיין אנו בגלות ולמי שמבין לעומקם של המושגים גלות וגאולה ועל כן כל עוד משיח לא בא וסנהדרין אינה קובעת את ההלכה, כולל הלכות מלחמה ושלום, אנו יודעים רק דרך אחת, זו של פשרה ונסיון לחיות בשלום, למרות שלא כל מאווינו הפוליטיים יושגו ... ועל כן, סוגייה פוליטית זו, נתונה ההסכמה לראש הממשלה דווקא", מסיים "יתד נאמן" את מאמרו.

יש לצייין, כי הצבעת נציגי אגו"י וש"ס בכנסת על הבעת אמון לראש הממשלה היתה לפי הוראותו המפורשת של הרב שך.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1985

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב סמולנסקין 9, ירושלים (פינת רחוב בלפור - בית ראש הממשלה - בית אגיון (משנת 1974)) | רחוב שפע-טל 13, תל אביב (מערכת "יתד נאמן" עם צאתו לאור) | רחוב ראב"ד 27, בני-ברק (ביתו של הרב שך) | עמאן, ירדן (Raghadan Palace - ארמונו ומקום קבורתו של חוסיין מלך ירדן)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות