לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ביקור בכורה של קונסול אמריקאי ב "אוטונומיה" במאה-שערים


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 27/12/1985 (יום ששי)
"האוטונומיה יהודית-פלשתינאית" מאה שערים אירחה אתמול במשך שלוש שעות את קונסול ארצות הברית לעניינים מדיניים בירושלים, פאול מיילהוט, שבא לפי הזמנתו, בלווית "שר החוץ" של נטורי קרתא, הרב משה הירש לביקור בשכונה.

הקונסול מיילהוט הביע את רצונו לבקר בשכונת מאה שערים וללמוד את אורח החיים של תושביה, בעת ששוחח עם הרב הירש בקונסוליה האמריקאית בירושלים על הבעיות העומדות בפני היהודים הפלשתינאים - שאינם מכירים במדינה הציונית, ומסרבים לקבל את האזרחות הישראלית, ומבקשים דרכונים בין-לאומיים לאלה הגרים בירושלים "הבין-לאומיות", ותעודות מסע של פליטים ליהודים דתיים ביתר הערים בפלשתינה (קרי מדינת ישראל).

מיילהוט ביקר במוסדות נטורי קרתא ובמיבצרם "תורה ויראה" ובכולל שבו והתרשם מדרך הלימוד בשפת האידיש. הוא התעניין בשעון "הארץ ישראלי" (ערבי) שבתוך הישיבה שלפיו חיים החרדים. לפי שעון זה, שקיעת החמה היא שעה 1200 ואז מתחיל היום כפי שכתוב "ויהיה ערב ויהיה בוקר יום אחד" ...

הקונסול רשם את שמו בספר הזהב של הישיבה. כן ביקר בבית הספר לבנות "בנות ירושלים" שהוקם בסיוע ממשלת ארה"ב, נפגש עם התלמידות בעת השיעור לבישול ואפייה ואף טעם מן העוגיות הטריות ואמר באידיש "געשמאק" (טעים). אחר-כך סייר בשכונה שנרכשה בשעתו על-ידי יהודים חרדים מידי ממשלת איטליה כדי להקים שיכונים ליהודי ירושלים שחיו במצוקת דיור. לאחר הסיור סר את ביתו של הרב משה הירש ועשה הכרה עם בני משפחתו.

הרב הירש הראה לקונסול את הדרכון של "האוטונומיה יהודית-פלסטינאית" שהונפק לפני מספר חודשים עקב חטיפת המטוסים, ושהנושא את דרכון זה מזוהה כ "יהודי ולא ציוני". הקונסול הודה לרב הירש והביע תקוותו לקיים פגישות נוספות ולשוחח על עניינים אקטואליים ...

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1985

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב בעל התניא 11, מאה שערים, ירושלים (ישיבת תורה ויראה) | שכונת מאה שערים ירושלים | דרך שכם 27, ירושלים (הקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים (עד שנת 2010)) | רחוב עין יעקב 37, ירושלים (ביתו של הרב משה הירש (משוער)) | רחוב שלמה זלמן בהר"ן 19, ירושלים (אולמי "בנות ירושלים" - מאה שערים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות