לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

שילנסקי פעל שלא כמקובל בביקור בהר-הבית - מסר בר-לב בממשלה

הלל משוכנע שבביקור ועדת-הפנים מחר לא יהיו הפרעות - "הכל מתואם"


מאת: שמעון וייס, יעל אדמוני ונח זבולוני, סופרי "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 13/01/1986 (יום שני)
שר-המשטרה חיים בר-לב האשים אתמול את יו"ר ועדת-הפנים של הכנסת דב שילנסקי, כי פעל שלא כמקובל בעניין הביקור בהר-הבית. בישיבת הממשלה אתמול מסר שר-המשטרה, כי שילנסקי הודיע שלסיור יצטרפו רק חברי ועדת-הפנים, אך למעשה צירף אליו את חברי "התחיה" גאולה כהן ויובל נאמן, שאינם חברי הוועדה, ובנוסף אליהם גם מלווים שאינם חברי-כנסת.

כמו כן פנה ח"כ שילנסקי שלא כמקובל אל סגן מפקד המחוז כדי שיאשר לו את הביקור בהר-הבית במקום אל שר-המשטרה עצמו. קצין המשטרה, אישר על פי דברי בר-לב, את הביקור. שר-המשטרה הוסיף, כי שומרי הוואקף (ההקדש המוסלמי) ביקשו מחברי-הכנסת ומלוויהם שלא להיכנס לאזור "אורוות שלמה" שבו התפתחה התקרית, ושלא להיכנס עם מצלמות. חברי הכנסת סירבו.

הלל: לאפשר למשטרה לחקור

יו"ר הכנסת שלמה הלל אמר, כי יש לאפשר למשטרה לחקור ולבדוק את הארועים שארעו ביום ד' שעבר על הר-הבית והוא אינו מוצא כל סיבה שלא לאפשר לה לעשות כך. "צריך להבין שאנחנו לא חיים בתקופה של יצירת עובדות היסטוריות חדשות. ירושלים היא מאוחדת עם המקומות הקדושים ואין לנו כל בעייה להוכיח זאת לעולם. כך הם פני הדברים מאז 1967 ואין שום דבר מיוחד במינו בביקור בהר-הבית", אמר אמש יו"ר הכנסת בתשובה לשאלות סופר "דבר" במהלך ביקור בטבריה.

בהתייחסו לביקורם הצפוי של חברי ועדת-הפנים של הכנסת מחר על הר-הבית אמר יו"ר הכנסת, כי הוא משוכנע שלא יהיה עימות ולא ישובו ארועי יום רביעי שעבר. היו"ר הלל רמז, כי בהחלט יתכן שביום ד' האחרון החלה ההשתוללות כתוצאה מפרובוקציה של קבוצת מוסלמים קיצונית. "ביקורים היו על הר הבית מאז 67' של כל אדם, אזרח וחבר-כנסת, וזה יימשך גם בעתיד. החלטת הוועדה לשוב ולבקר מתואמת עם כל הגורמים הנוגעים בדבר ואין שום סיבה להפרעות והשתוללויות", אמר הלל.
לדבריו, מן הראוי שגם המוסלמים יבינו שביקור יהודים על הר-הבית קשור באינטרס שלהם ושל כל הדתות ולפיכך יימנעו מכל שיבוש של ביקורי יהודים שם.

בתשובה לשאלה אמר הלל כי מסקנתו מארועי יום ד' האחרון היא שצריכים לאפשר ביקורים בכל מקום ובהר-הבית בכלל זה, אך כשמבקרים במקומות כאלה יש לעמוד בתנאים ובהסדרים ולא לשנות כללים בצורה פרטיזנית.

קולק סירב להצעת שילנסקי לסייר בהר-הבית

ראש עיריית ירושלים טדי קולק סירב להצעת יו"ר ועדת הפנים של הכנסת לסייר בהר הבית.

במברק ששלח אתמול קולק לח"כ דב שילנסקי הוא דחה את ההזמנה לביקור חוזר בהר-הבית ביום ג'. לדברי קולק הביקור הוא מיותר ויכול לגרום נזק לשמה הטוב של ירושלים ולמעמדה הבין-לאומי.

בתוך כך נודע כי גרשון סלומון בתנועת "נאמני הר הבית", הודיע אתמול לח"כ דב שילנסקי כי לא יצטרף לביקורה החוזר של ועדת הפנים בהר הבית מחר, כדי להבטיח שהביקור אכן יתקיים.

"הודעתי לח"כ שילנסקי שאני וחברי בתנועה מבקשים שייצא לסיור בכל מחיר וכי הסיור חייב לצאת אל הפועל. ויתרתי על ההזמנה משום שאני רוצה שבסיור ישתתפו חברי כל הסיעות בוועדת הפנים", אמר סלומון.

אתמול הודיע סלומון למפקד מרחב ירושלים של המשטרה תנ"צ חיים אלבלדס, כי הוא וחבריו מתכוננים לעלות להר-הבית ביום ג' מיד עם סיום ביקורה של ועדת הפנים במקום. יצויין, כי אנשי המועצה המוסלמית העליונה ואנשי הוואקף הודיעו לסלומון כי לא יאפשרו את ביקורו במקום.

סופרת "דבר" בכנסת מוסרת:
ח"כ יוסי שריד מר"צ קרא לראש הממשלה לעכב בעד ח"כ עדה סולודר וז'אק אמיר, "משלחת הרצון הרע", כלשונו מלצאת ביום ג' אל הר-הבית.

ח"כ שריד הביע דעתו על כך שלתק"ם אין מה לומר לעדנה סולודר על החברה שמצאה לה עם דב שילנסקי, גאולה כהן וגרשון סלומון. אחר כך, אומר שריד, יתקוממו אנשי התק"ם כאשר ייאמר עליהם שגם הם שורש פורה ללאומנות וקנאות.

סופרת "דבר" בכנסת מוסרת:

"הביקור בהר-הבית, איסור שיש בו משום כרת"

[למרות הכותרת, נראה לנו שייתכן שנח זבולוני כתב גם חלק זה, והכותרת "סופרת דבר", הועתקה בטעות מהסעיף הקודם]

חברת "משמרת קודשי המקדש" פנתה בקריאה נרגשת אל ועדת הפנים של הכנסת, ובמיוחד לחברים החרדים והדתיים, לבטל את הסיור בהר-הבית שמתוכנן למחר ולהימנע מלעבור על איסור שיש בו משום כרת.

לפי פסק-הלכה של רבנים והרבנות הראשית, העליה להר-הבית אסורה לפי ההלכה וכרוכה בעוון החמור של עונש כרת. משום כך מבקשת חברת "משמרת קודשי המקדש" להוקיר את רגליהם מהר הבית.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1986

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב יוחנן הורקנוס 4, ירושלים (נאמני הר הבית) | הר הבית ירושלים | הכנסת ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות