לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב משה לנדאו - לכס אביו הרב יעקב לדנאו המנוח

במתן כושר בהליך חפוז הכריעו הרבנים הראשיים מחלוקת הרבנות בבני-ברק


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 21/02/1986 (יום ששי)
הרב משה לנדאו, בנו של הרב יעקב לנדאו ז"ל שהיה רבה של בני-ברק קרוב לחמישים שנה, כבר קיבל לפני שבוע כושר לכהן כרב עיר, מידי הרבנים הראשיים אברהם שפירא ומרדכי אליהו - אמר לסופר "דבר" דובר חב"ד ברקה וולף. הידיעה אושרה ע"י חוגים ברבנות הראשית לישראל.

במאבק על כסאו של הרב יעקב לנדאו ז"ל, שנפטר לפני כשבועיים התמודדו בנו של הרב המנוח, שאביו הודיעו לרשת את מקומו בעיר החרדית הגדולה בני-ברק, נגד הציבור הליטאי הגדול שאינו רואה בחסיד לחצר חב"ד רב היכול לשרת את כלל הציבור החרדי על כל גווניו.
הרב יעקב לנדאו המנוח זכה להכרה נלהבת מכל חלקי הצבור, כי לא הזדהה במוצהר עם תנועת חב"ד או מפלגה אחרת וניהל את הרבנות בכוחות עצמו. אולם בנו, הרוצה לרשת את כיסא אביו, כיהן כאחד מראשי ישיבת ליובאוויטש בכפר חב"ד.

יחד עם זאת דוחים חוגים נרחבים בבני-ברק את נסיונם של אנשי העדה החרדית בירושלים להשתלט על ההכשר רב המוניטין של הרב יעקב לנדאו. שכן, בניצול המחלוקת בין החוגים החרדיים בבני-ברק, עם פטירת הרב יעקב לנדאו עלולה העדה החרדית ליטול את ההגמוניה בבני ברק, מידי רבני העיר ומידי תושביה.

הכושר שהעניקו הרבנים הראשיים בצורה חפוזה לרב משה לנדאו מיועד לבסס את מעמדו לעומת עסקנים הבוחשים במעמדה העצמאי של הרבנות בבני-ברק. לסופר "דבר" נודע כי יש לצפות כי בימים אלה יקבל הרב משה לנדאו הכרה גם ממשרד הדתות כרב רושם נשואין ובכך יסגר המעגל מבחינת החוק כרב העיר בני ברק.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1986

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב רבי עקיבא 12, בני-ברק (מועצה דתית - רבנות ראשית) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות