לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הקרינה מצ'רנוביל לא תעצור חסידי ברסלב


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 05/05/1986 (יום שני)
חסידי ברסלב ימשיכו גם להבא בעליה המסורתית על קברו של רבם בעיר אומן אשר בסביבת צ'רנוביל למרות הקרינה הרדיואקטיבית.

צ'רנוביל, בה קרתה התקלה בכור הגרעיני, היתה עריסת שושלת חסידות צ'רנוביל (טברסקי), מקום בו קבע את מושבו ר' מנחם נחום, תלמידו של הבעש"ט, בסוף המאה ה-18. צ'רנוביל נמצאת בסביבת העיר אומן, בו טמון ר' נחמן, רבם של חסידי ברסלב, שלאחר מותו לא התמנה רבי אחר במקומו.

לאחר פטירתו של ר' נחמן בשנת 1910, נהגו חסידיו לבוא בהמוניהם מכל תפוצות ישראל להשתטח על קברו של רבם הערץ. גם בימי סטאלין לא פסקה העליה על קברו ורבים באו גם באופן בלתי-לגאלי. גם חסידי ברסלב מישראל, הנושאים דרכונים של מדינות המקיימות יחסים דיפלומטיים עם ברה"מ, מצטרפים לקבוצות העולים לאומן.

השנה פורסם, כי האיגודים המקצועיים הסובייטיים מארגנים טיולים וסיורים של 19 יום במוסקבה, לנינגרד ובקייב הסמוכה לאומן במסגרת סיורים אלה יוכלו גם יהודים נושאים דרכונים ישראליים לבקר בברה"מ ולסור לאומן. חסידי ברסלב בירושלים, נושאי דרכונים ישראליים, קיבלו בסיפוק רב את הידיעה ויותר ממאה חסידים הגישו בקשות להשתתף בסיורים אלה העומדים להתקיים לאחר חג הפסח. הם מילאו את הטפסים הדרושים שצריכים להגיע לרומניה 60 יום לפני הטיול. אולם כפי שנודע, כל הבקשות של בעלי דרכונים ישראליים להשתתף בסיורים אלה נדחו על הסף.

הרדיואקטיביות מהכור הגרעיני בצ'רנוביל לא תרתיע אותם מלבוא לאומן המרוחקת ממקום האסון רק ב-350 ק"מ. הם אמרו, כי החלטתם נחושה לנוסע לאומן חרף הקרינה משום שהרבי שלהם הבטיח, כאמור, שיוציא את החוטאים משאול תחתיות, וזכותו תגן עליהם גם מפני הקרינה הרדיואקטיבית.

אך בינתיים, במעוזם של חסידי ברסלב מסתכלים המועמדים לנסיעה לאומן במפת אוקראינה על-מנת להיוודע על המרחק בין אומן לצ'רנוביל.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1986

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Bjelins’koho St, אומן, אוקראינה (רחוב בילינסקי - קבר רבי נחמן מברסלב באומן) | צ’רנוביל, אוקראינה (הכור הגרעיני בצ’רנוביל (Pripyat))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות