לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

החרדים על שיחות הלסינקי:

פיזול בעיניים למוסקווה כדי ללמד לקח את ארה"ב


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 3) - 12/08/1986 (יום שלישי)
החרדים הקיצוניים, השוללים את קיומה של מדינת ישראל, אמרו על פגישת הלסינקי [ * ] כי מטרתה "שהמדינה הציונית רוצה ללמד לקח לאמריקה ולהראות לה כי עדיין האופציות נשארו פתוחות לכל הכיוונים וכי הם גם מוכנים להתקשר ולהתיישר, אפילו עם הדוב הרוסי".

"העדה", בטאון העדה החרדית בירושלים, המביא את הדברים, מוסיף כי "פיזול בעיניים למוסקווה של ראשי המדינה הציונית בא אחרי הצטננות ביחסי הידידות עם ארה"ב". הבטאון מאשים את מנהיגי ישראל בהשתלת סוכני ריגול בארה"ב [ ** ] ומוסיף כי במקום להכות על חטא הם מוסיפים פשע ומאשימים את ארה"ב בהכפשה בלתי הוגנת של המדינה הישראלית, ובכך מקווים לשמש כ "קוזק הנגזל".

החרדיים תובעים כי בשיחות יועלה נושא חופש הדת ליהודים בברה"מ לראש סולם העדיפויות, במקום היתר ההגירה לישראל. לדעתם מוטב שיהודים יחיו ברוסיה במסגרת דתית וחרדית מאשר יעלו לישראל החילונית.

בדעה זו תומך גם הפלג הליטאי של "אגודת-ישראל" שבראשו עומד הרב אליעזר מנחם שך, ראש ישיבת בני-ברק. במאמר מערכת של בטאונו "יתד נאמן" נאמר בין היתר:
"לגופם של השיחות אנו חוששים שהנציגים הישראליים שוב יתעלמו מן הדאגה לכלל ישראל ויסתפקו בדאגה למדינת ישראל. לאור המתפרסם בעתונות מתברר שדרישות הנציגים הישראלים מתמקדות רק בתביעה לשחרר את מסורבי העליה ובפתיחת שערי היציאה בפני יהודי ברה"מ הרוצים לעלות ארצה. מטרות אלה חשובות מאוד, אנו תומכים בהן בכל לב, אולם נציגים אלו לא העלו את התביעה הפשוטה למתן חופש דתי ליהודים הרוצים בכך, לקיים מצוות להקים בתי-ספר וללימוד יהדות".


הערות:
* ועידת הלסינקי - שיחות סובייטיות ישראליות שהתקיימו בהלסינקי ב- 18/08/1986. זו הייתה הפגישה הראשונה מזה 19 שנה בין משלחות סובייטיות וישראליות אחרי ניתוק היחסים בעקבות מלחמת ששת הימים. בשיחות אלה, ציפו בישראל כי אולי יחודשו היחסים הדיפלומטיים, וכן הגישו הישראלים נייר עמדה בדבר יהודי ברית המועצות. אך לפגישות אלה לא היה המשך מיידי.

הפגישות התקיימו באולם "פביליון" שבמתחם "המצודה" של משרדי הממשלה של פינלנד

** הבטאון מתייחס כמובן לפרשת פולארד


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1986

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Russia (USSR) | רחוב ז’בוטינסקי 108, בני-ברק (מערכת יתד נאמן) | רחוב מאה שערים 71, ירושלים (מערכת "העדה" - בטאון העדה החרדית) | Hallituskatu 4, הלסינקי, פינלנד (Senate square - Government Palace)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות