לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב שך זועם על התקפות הבד"ץ החרדי על הרב פרץ


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 10) - 17/08/1986 (יום ראשון)
משלחת של מקורבי מנהיג היהדות החרדית הליטאית הרב אליעזר מנחם שך התייצבה בפני הבד"ץ של העדה החרדית והביעה את מורת רוחו של הרב שך מהתקפות של העדה החרדית על שר הפנים הרב יצחק פרץ.

באחרונה הצטרף הבד"ץ של העדה החרדית אל חסידי חב"ד בהתקפתם על השר פרץ, שהציע לסמן בתעודת הזהות של גרים הבאים מחו"ל סעיף לאום נוסף ליהודי מגויר.

חסידי חב"ד, העומדים בראש המאבק לשנות את החוק, "מיהו יהודי", כדי שהגיור יהיה כהלכה, פתחו בהתקפה חריפה על שר הפנים הרב פרץ "ועשו אותו כאחד הריקים", בהאשימם אותו, כי בהצעתו יביא להכרה גם בגיורים שנעשו ע"י רבנים רפורמיים וקונסרבאטיביים.

בימים אלה, יצא בד"ץ העדה החרדית, בראשותו של הראב"ד הרב יצחק יעקב וייס, בהתקפה בוטה על שר הפנים הרב יצחק פרץ.

לאחר פרסום חוות דעתו של הבד"ץ, התייצבה כאמור, משלחת של ראשי ישיבות ומקורבים לרב שך, בראשותם של הרב חיים שאול קרליץ מבני-ברק, איש סודו של הרב שך, ורב שלום כהן ראש הישיבה הספרדית "פורת יוסף" בירושלים, המקורב גם הוא לרב שך, פטרונה של ש"ס. אנשי המשלחת הביעו את מורת רוחו של רבם, ושל ראשי ישיבות על ההתקפה על הרב פרץ.

חברי המשלחת טענו, כי "קודם לפרסום חוות דעת הבד"ץ בנידון, היה צורך לבוא בדברים עם הרב שך, ולהעמיד את אנשי הבד"ץ, על העובדה, כי החלטתו של הרב פרץ התקבלה לאחר התייעצות עם טובי המשפטנים החרדים ואישי תורה ידועי שם. כפי שנמסר, העיר הרב וייס, כי לא ידע פרט זה ועל כך הוא מצטער.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1986

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב נתן שטראוס 26, ירושלים (בית דין צדק העדה החרדית, מזכירות העדה החרדית - בנייני זופניק) | רחוב קפלן 2, ירושלים (משרד הפנים (משנת 1952-1953)) | רחוב ראב"ד 27, בני-ברק (ביתו של הרב שך)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות