לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הדתיים לא יפרשו אם יידחה תיקון חוק השבות בהצבעה היום


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון (עמוד 1) - 16/01/1985 (יום רביעי)
מיון מהיר:
מפלגות דתיות
1985
החכ"ים הדתיים לא יפרשו מהקואליציה ומהממשלה גם אם תיקון חוק השבות לא יועבר היום בכנסת. רק סיעת "מורשה" איימה בפרישה אם תהיה עריקת הליכוד בהצבעה.

לסופר "דבר" נודע כי השדולה הדתית דחתה בתוקף את דרישת חב"ד להעלות את הנושא לדיון קואליציוני בו יודיעו הח"כים הדתיים בצורה אולטמטיבית כי אם התיקון לא יעבור יפרשו, כאמור, כל הח"כים.
העלאת התיקון לחוק השבות וההצבעה עליו היום נערכות לאחר שהמערך לא הבטיח, בפגישה עם השדולה הדתית לאפשר הצבעה חופשית של חבריו בנושא תמורת הסכמה להצעת ראש הממשלה שמעון פרס לדחות את ההצבעה בארבע שבועות.
בדיונים קדחתניים בתחילת השבוע הציע יו"ר סיעת המערך בכנסת, ח"כ רפי אדרי, לדחות את ההצבעה גם כדרישת הח"כים הדתיים ובהסכמת הליכוד.
ח"כ אדרי הביא את ההצעה בשם ראש הממשלה לאחר שנכשלו כל נסיונותיו להניא את השדולה הדתית מלהעלות את הנושא לדיון ולהצבעה היום.

התנגדות תקיפה

בהתנגדות תקיפה יצאו הח"כים אברהם שפירא והרב חיים דרוקמן שטענו כי אין זה מתקבל על הדעת שזרמים ביהדות, היושבים מעבר לים, יטילו אימתם על מדינת ישראל ועל הכנסת שהיא ריבונית.
השדולה הדתית בקשה מח"כ אדרי לקבל הבטחה אישית של ראש הממשלה שאם תסכים השדולה להצעתו לדחות את ההצבעה בחודש, הוא יתחייב להעניק לח"כים מן המערך חופש הצבעה בנושא. כאשר ח"כ אדרי ניסה להשיג התחייבות זו ולא נענה, החליטה השדולה הדתית להעלות את הנושא לדיון בהצבעה כבר היום.

[עד כאן לדעתנו החלק של נח זבולוני]

שלוש החלטות נפרדות

סופר "דבר" בכנסת מוסר :
סיעת המערך בכנסת ולשכת מפלגת העבודה קיימו אתמול דיון במשכן הכנסת על ההצבעה על התיקון בחוק השבות (מיהו יהודי). התקבלו שלוש החלטות נפרדות: האחת - הסיעה תצביע נגד התיקון בחוק השבות; השניה - תחול משמעת סיעתית בנושא זה; שלישית - תקום ועדה על פי הצעת ראש הממשלה שתכלול את כל הזרמים ביהדות ובראש ובראשונה את המפלגות הדתיות בכנסת. הוועדה תביא הצעה מגובשת לשמירת אחדות העם כדי לשמור על קשר עם המפלגות הדתיות ולהבהיר שמפלגת העבודה איננה מפלגה אנטי דתית.
את שתי ההצעות הראשונות הציע מזכיר מפלגת העבודה, ח"כ עוזי ברעם, ולהצעה הראשונה היה מתנגד אחד - דוד גלס.
להצעה על משמעת סיעתית התנגדו דוד גלס ומזכיר ההסתדרות, ח"כ ישראל קיסר, שביקש בדיון לא לכפות משמעת סיעתית ולהניח את הנושא המצפוני להחלטה של כל חבר כנסת. את ההצעה השלישית על הקמת ועדה הציע יו"ר סיעת המערך, ח"כ רפי אדרי והיא התקבלה פה אחד.

ניחושים והערכות

במשכן הכנסת נערכו אמש ניחושים והערכות לגבי תוצאות ההצבעה ולא היה ברור אם השר אריאל שרון וח"כ מאיר כהנא, הנמצאים בחו"ל, יגיעו להצבעה בכנסת, שתסתיים היום לפני הצהריים.
נמסר כי חברי הכנסת אהרון נחמיאס ועבד אל-ווהאב דראושה מתלבטים בקשר להצבעתם.

הצבעת הליבראלים

שמועות סותרות התהלכו אתמול לגבי ההצבעה הצפויה של חברי כנסת ליבראלים. שלושה הודיעו בוודאות כי יצביעו נגד: שרה דורון, דן תיכון ואריאל ויינשטיין. לגבי הארבעה האחרים נמסר שלא ישתתפו בהצבעה: השר אברהם שריר, פסח גרופר, אוריאל לין ויצחק זיגר. גם לגבי ח"כ רפאל איתן (התחיה-צומת) נמסר כי הוא חוכך בדעתו עד הרגע האחרון אם להעדר מן ההצבעה.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1985

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הכנסת ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות