לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

עשרות ברכות מארצות ערב לנישואי בנו של הרב הירש


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 6) - 22/09/1986 (יום שני)
"שר החוץ" של נטרי קרתא, הרב משה הירש, הזמין את ה "מי ומי" בציבור הערבי בירושלים לטקס נישואי בנו שנערך ביום ששי בירושלים. הרב הירש חידש את המנהג של הישוב הישן בירושלים וערך את הנישואים בערב שבת מטעמי חיסכון: כל אחד מן המוזמנים אכל את סעודת השבת בביתו.

החתונה היתה באולם בית הספר לבנות חרדיות "בנות ירושלים" את הטקס ניהל הרב דוד סולובייציק, ראש ישיבת בריסק, שהחתן נמנה על תלמידיה. בין המוזמנים היו המופתי הירושלמי השייח סעיד אל אלמי ויו"ר חברת החשמל הירושלמית אנואר נוסייבה. האחרון לא הגיע בגלל בריאותו הלקויה, אך שלח זר פרחים גדול עם ברכות לבביות "כאות וסמל להמשך יחסי הידידות הטובים ששררו בין היהודים והערבים בימים הטובים לפני שחדרה הציונות למזרח התיכון".
גם המופתי לא בא, מפאת עיסוקיו במסגר עומר אך שלח גם הוא [את] ברכותיו. לעומתם הופיעו עורך "אל פאג'ר" חנא סניורה, עורך העיתון "מאוק'ף", עו"ד זוהיר ראיוס וכן יו"ר המועצה הערבית ליחסי ציבור ואחרים.

בחתונה היתה בעיה של אספקת חשמל. כידוע החרדים הקיצונים אינם משתמשים בשבת בזרם החשמל שמספקת חברת החשמל הישראלית ובמקום זה הם מדליקים לוקסים. משלחת של נטורי קרתא בראשותו של הרב הירש ביקשה מנוסייבה לספק להם חשמל מתחנת החשמל הערבית שבה עובדים רק ערבים והיא כשרה למהדרין מן המהדרין בעיניהם.
נוסייבה אמר כי היה עושה את זה בחפץ לב, אולם "הציונים עושים לו מספיק צרות ולא כדאי לשפוך שמן על המדורה" בהפרת ההסכם שלא לספק לחרדים חשמל כשר. הבעיה נפתרה על ידי חברת "נר למאור" שהפעילה גנרטור מופעל בידי ערבים.

לאחר הסעודה של ליל שבת הגיעו לטקס אלפי ידידים וקרובים, נתקבלו עשרות מברקי ברכה מארגונים ומוסדות בארצות ערב שנשלחו באמצעות משרדי נטורי קרתא בארה"ב ובאירופה.

דפים בנושא:


תגובה

[תגובה לכתבה שהופיעה במדור מכתבים למערכת דבר בתאריך 19/10/1986]

השושבינים של נטורי קרתא

ב "דבר" מיום 22.9.86 קראנו, כי "שר החוץ" של נטורי קרתא, הרב משה הירש, הזמין את ה "מי ומי" בציבור הערבי בירושלים, לטקס נישואי בנו שנערך ביום שישי בירושלים. בין המוזמנים היו המופתי הירושלמי השיח' סעיד אל עלמי, ויו"ר חברת החשמל הירושלמית אנואר נוסייבה, ואחרים.

נוסייבה שלח זר פרחים עם ברכות לבביות: "כאות וסמל להמשך יחסי הידידות הטובים ששררו בין היהודים והערבים בימים הטובים, לפני שחדרה הציונות למזרח התיכון " (ההדגשה - של המעתיק).

אכו, ידע "שר החוץ" של נטורי קרתא שונאי הציונות, אי-אלה שושבינים עליו להזמין לחתונת בנו. ולא לחינם אמרו חכמים: "לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב, אלא מפני שהוא מינו" ... (בבא קמא צ"ב).

רבות כבר נכתב על נטורי קרתא הפנטיים אוייבי הציונות אשר "שר החוץ" שלהם מתנבא על בואו של משיח, ועד אז הוא מבקש מהליגה הערבית שתטביע חותמה על דרכוניהם של נטורי קרתא אשרות כניסה לארצות ערב, ושהחותמת תהא "יהודי" ולא "ציוני".

פליאה היא איפוא, שעד היום לא נמצא איש מבין חוגי הציונים הדתיים לסוגיהם, לצאת חוצץ נגד מקטרגי הציונות החשוכים האלה, המחבלים בארץ-ישראל!

ב"צ אופז
הרצליה


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1986
תגובה לכתבה שהופיעה במדור מכתבים למערכת דבר בתאריך 19/10/1986.

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב שלמה זלמן בהר"ן 19, ירושלים (אולמי "בנות ירושלים" - מאה שערים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות