לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

חסידי הרבי מליובאביץ' זועמים על חנוכת בית-כנסת 5 כוכבים


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות חוץ (עמוד 4) - 29/01/1988 (יום ששי)
חנוכת בית-כנסת של חמישה כוכבים שערכו לא מכבר חסידי הרבי מליובאביץ' בריצ'מונד שבארה"ב עורר את זעמה של היהדות החרדית הליטאית מבית מדרשו של הרב אליעזר מנחם שך מבני ברק, הרואים בו חילול השם וחילול הקודש.

הקמת בית-הכנסת באה לפתור את בעיתה של קהילת ריצ'מונד האמידה, המונה כ-15,000 איש, שהמרחקים הגדולים בין הפרברים לעיר מקשים עליה לקיים את התפילה בציבור בשבתות ובחגים. הרפורמים והקונסרבטיבים פתרו בעיה זו בכך שהם באים לבית-הכנסת במכוניותיהם. בטאון חסידי ליובאביץ' "כפר חבד" הכותב על כך מציין, כי גם אורתודוכסים היו בין מי שאימצו פתרון זה.

פתרון מקורי לבעיה העלה בסופו של דבר שליח הרבי מלובאביץ' לקהילת ריצ'מונד. הוא הציע הקמת מלון ברמה של חמישה כוכבים בצמוד לבית-הכנסת, שייבנה ברמה דומה. בית-המלון נועד לשיכון המתפללים שיבואו על-פי חזונו לבית-הכנסת ממרחקים בסופי השבוע והחגים האסורים בנסיעה.

מימוש הפתרון התאפשר הודות לתרומת נדבן יהודי בסך 50,000 דולר, ששימשה גרעין לקרן לבניין הפרוייקט המשולב. כאמור, מעורר בית-הכנסת את זעמם של הרבנים הליטאים, בעיקר בגלל השם החילוני שיצא לו: "בית-כנסת חמישה כוכבים".

הערות: הכותרת שגויה - צ"ל הליטאים זועמים, חסידי הרבי מלובביץ' אמורים להיות די מאושרים לפי האמור הכתבה.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות חוץ 1988

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 770 Eastern Parkway, Crown Heights, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מגורי הרבי מלובביץ’) | 212 N Gaskins Rd, Richmond VA, ארצות הברית (לפי תמונת בית הכנסת, כנראה ומדובר במקום זה) (Chabad of Virginia) | הבית האדום, כפר חב"ד (בנין 770 - מערכת שבועון כפר חב"ד (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות