לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

גם הרחוב החרדי מתחמם; השמצות בין המפלגות החרדיות


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | בחירות 88 (עמוד 3) - 13/10/1988 (יום חמישי)
האווירה ביהדות החרדית המימסדית מתחממת לקראת הבחירות לכנסת, ושני הפלגים החרדים "אגודת ישראל" והמפלגה החדשה "אגודת חרדים - דגל תורה", שהקים הרב אליעזר מנחם שך, מטילים רפש, בוץ והשמצות אחד על רעהו לשעבר.

בימים אלה הוציאו חרדים מהגנזים והארכיונים מכתבים ופסקי הלכה שאסור להתחבר עם מפא"י, כפי שעשתה אגודת ישראל בבחירות אלה, שפסק הרב המנוח הרב יעקב ישראל קנייבסקי הידוע בכינויו "הסטייפלר" אישיות רבנית דומיננטית שפסק בשעתו כי "מפא"י היא מהמפלגות המחבלות בכרם ה', עושים מעשי זמרי ומבקשים שכר כפנחס ומתהפכת לכל צד שחושבת להשיג על-ידי זה רווח פוליטי".

הרב קנייבסקי מוסיף ואומר: "וכשנזכה להגאל במהרה בימינו אמן, תוצג מפלגה זו עם כל מחזיקים בה בצד המתריסים ומחריבי הדעת לחרפות ולדראון עולם רחל ומי שחס על כבודו של הקדוש ברוך הוא יתרחק מהם ומהמונם לבל יספה בכל חטאתם ...".

הרב אליעזר מנחם שך, שהקים את המפלגה החרדית החדשה פירסם אתמול מכתב שטרם הופץ ויפורסם ברבים, בו הוא כותב בין היתר: "גם אני מוחה שלקחו שם אגודת ישראל לאנשים שלא היו אף פעם באגו"י (הכוונה לאדמו"ר מלובביץ) כידוע, ואנחנו הם האגודאים האמיתייים".

ולבסוף פונה הרב שך אל אנשיו ולציבור החרדים הרחב בקריאה נרגשת "נלכה ביחד שלובי יד ביד נגד הפרצות שנעשו ושעוללו לעשות ולכל הפחות, בלי עלילות דברים לא נכונים".

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר בחירות 88 1988

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | רחוב הרב כהנמן 86, בני-ברק (בית "דגל התורה") | רחוב ראב"ד 27, בני-ברק (ביתו של הרב שך) | רחוב רשב"ם 10, בני-ברק (מגורי הסטייפלר - הרב ישראל יעקב קנייבסקי - שיכון חזון איש)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות