לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

כהנא משתף פעולה עם "נטורי קרתא" לשיבוש תהליך הבחירות


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | בחירות 88 (עמוד 3) - 21/10/1988 (יום ששי)
אנשי כהנא שרשימתם לכנסת נפסלה מחזרים אחרי "נטורי קרתא" האש"פיסטים החרדים כדי לשתפם בשיבוש התהליך התקין של מערכת הבחירות לכנסת.

אתמול בצהרי היום נכנסו שלושה גברתנים עם כיפות סרוגות לישיבת "תורה ויראה" במאה שערים בירושלים, מעוזם של "נטורי קרתא". הופעתם של אנשים זרים אלה עוררה חשד אצל תלמידי הישיבה הקנאים. אולם, לאחר רגעים מספר הוסרו המחיצות, הגברתנים ביקשו מ "הנטורים" לספק להם חומר תעמולה ארצי נגד השתתפות בבחירות שהם אמורים להפיץ בקרית-ארבע ובישובי המתנחלים ביהודה ושומרון. הם נימקו כי החומר של "נטורי קרתא" נגד הבחירות למדינה הכופרת בה' ובתורתו תואם גם את הרעיון של כהנא.

הגברתנים קיבלו חומר רב ובתוכו פלקט ענק באותיות קידוש לבנה בהירות על רקע שחור משחור המופץ בירושלים ובו מלים ספורות אחדות והן: "המשתתף בבחירות מעמיד שלטון כופר בה' ובתורתו הקדושה".

"שר החוץ" של נטורי קרתא, הרב משה הירש, הגיב על התפנית שחלה אצל אנשי כהנא המוכנים לשתף את האש"פיסטים החרדים בתעמולה נגד המדינה הציונית ואמר:
"אנו ברצון מוכנים לשתף פעולה נגד המדינה הכופרת עם כהנא ונספק להם חומר נגד המדינה הכופרת אולם רק חד-סטרי, כי בתעמולה של כהנא לא נשתמש כי מדינה על פי התורה של "רק כך" היא יותר טרפה ויותר מסוכנת ממדינה חילונית, כי המינות מושכת הרבה תמימי דרך שיאמינו שזו מדינה יהודית אמיתית".


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר בחירות 88 1988

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב אושיסקין 31, ירושלים (תנועת כ"ך) | רחוב בעל התניא 11, מאה שערים, ירושלים (ישיבת תורה ויראה) | רחוב עין יעקב 37, ירושלים (ביתו של הרב משה הירש (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות