לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

אכזבה באגודת ישראל מהרב פלדמן שהביע תמיכה בליכוד


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | בחירות 88 (עמוד 3) - 21/10/1988 (יום ששי)
הצהרתו הפומבית של הרב משה זאב פלדמן, העומד בראש רשימת "אגודת ישראל" לכנסת, כי הוא יעדיף את "הליכוד" על המערך, לשבת עמו בקואליציה, עוררה מורת רוח ואכזבה רבה בקרב רבים של המפלגה, הסבורים כי הבחירה שהוא ייצג אותם בכנסת, במקום אברהם שפירא, היתה "מקח טעות".

הרב פלדמן, בראיונות שהעניק לשבועון החרדי "ערב שבת" ולבטאון של ליובאוויץ "כפר חב"ד" אמר בין היתר כי יעדיף לתמוך בקואליציה של ליכוד, גם בלי להיכנס לעניין השטחים ולשלמות הארץ.

במטה ההסברה של אגודת ישראל נתקבלו הדברים באכזבה ובמורת רוח ונאמר, כי לא היה זה נבון להכריז מראש על תמיכתו בליכוד, שפגעה בתעמולת הבחירות. אחד מן המאוכזבים מהרב פלדמן אמר לסופרנו כי הוא תמה על הרב פלדמן המכהן כראש ישיבה, שבוודאי יודע את האימרה התלמודית המפורסמת האומרת: "הכל יודעין כלה למה נכנסת לחופה, אלא כל המנבל את פיו אפילו חותמין עליו גזר דין של שבעים שנה לטובה הופכין עליו לרעה" (שבת ל"ג ע"א).

כלומר, ידוע ששם פרישתו של הרב אליעזר מנחם שך והצטרפותם של האדמו"ר מליובאוויץ' וח"כ אברהם ורדיגר, נוטה "אגודת ישראל" ימינה, אולם לא היה צורך לדבר על כך ברבים.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר בחירות 88 1988

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב רבי טרפון 22, בני-ברק (ישיבה קטנה "אמרי אמת" בראשותה עמד הרב משה זאב פלדמן) | רחוב קרן היסוד 19, ירושלים (מערכת "ערב שבת" - "יום הששי") | רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | הבית האדום, כפר חב"ד (בנין 770 - מערכת שבועון כפר חב"ד (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות