לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הבטוח הלאומי יעניק 50% הנחה ליורדים שבים


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 19/12/1988 (יום שני)
שר העבודה והרווחה משה קצב העניק פרס ליורדים מישראל החיים תקופה ממושכת בחו"ל בצורת הנחה גדולה בתשלום דמי הביטוח הלאומי שצברו במשך זמן שהותם בחו"ל.

עיתון היורדים "ישראל שלנו" המופיע בניו-יורק טוען נגד הביטוח הלאומי, כי הנטל הכספי המוטל על אזרחים ישראליים החיים זמן ממושך בחו"ל וחוזרים ארצה לשלם את חוב דמי הביטוח הלאומי שצברו גורם להתמרמרות רבה אצל החוזרים לישראל.

"ישראל שלנו" מגלה כי לאחר שדן בהרחבה בבעיה זו ואף פנה אל מנכ"ל הבטוח הלאומי מרדכי צפורי וראיין אותו בנושא זה, הבטיח מר צפורי לטפל בבעיה זו.

לאור כל זה קבע שר העבודה והרווחה משה קצב כי תשלום הביטוח הלאומי של הישראלים (היורדים) החיים בחו"ל, ייחשב במקום מחצית השכר הממוצע לרבע שכר הממוצע. כלומר, בסיס הכנסה לחודש של היורדים יוקטן מ-909 ש"ח ל-454.5 ש"ח, ובכך יוקטנו דמי הביטוח הלאומי שעליהם לשלם למחצית, ולפי הסכומים המתחייבים לחודש דצמבר, מסכום של 70 ש"ח ל-35 ש"ח.

על פי התיקון המוצע, מבוטחים שיחזרו ארצה לאחר תחילתה של שנת המס הקרובה, ייהנו מההקלה המוצעת בהתחשבות לגבי כל תקופת שהותם בארץ.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1988

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב אליעזר קפלן 2, ירושלים (משרד העבודה והרווחה בשנות ה-80) | 993 E 17 st., Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מערכת "ישראל שלנו") | שדרות וייצמן 13, ירושלים (בית המוסד לביטוח לאומי (משנת 1964))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות