לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

קרע ב "נטורי קרתא" בין תומכי ערפאת וג'יבריל


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 21/12/1988 (יום רביעי)
"נטורי קרתא" עומדים על סף פילוג. הכל בגלל הכרזת יאסר ערפאת בז'נווה, שלמדינת ישראל יש זכות קיום. "מועצת השבעה" - המוסד העליון של "הנטורים" בירושלים, התכנסה לישיבה דחופה לאחר מסיבת העתונאים שקיים יאסר ערפאת בז'נבה, ודנה בשינוי שחל אצל ערפאת. [ * ]

בין השבעה היו שטענו, כי לאחר הכרתו של אש"ף במדינת הציונים, יש לנתק את הקשרים עם ערפאת, ולמצוא קשר עם ג'יבריל וקיצוני ה "חיזבאללה". הם טענו כי הכרתו של ערפאת במדינה הציונית הטריפה פגעה קשות במדיניות ה "נטורים", השוללים לחלוטין את קיומה של המדינה הציונית.

באותה הישיבה גילו המחייבים את המשך הידוק הקשרים עם ערפאת, כי "הנטורים" הם שיעצו לערפאת לעשות את הצעד הנועז ולהכיר במדינה הציונית. זאת, כדי ליצור יישות ומקום ליהודים פלשתינים, קרי "נטורי קרתא" וליהודי הגולה החרדים, שיכולו להתיישב ולחיות בו, בלי הפרת צו השם, שאסר לעלות בחומה ... במיוחד שעל הפלשתינים הערבים לא חל הצו הנ"ל. נוסף לכך תהיה אפשרות לצאת מהשבי הציוני לארץ חמדתם, המדינה הפלשתינית, שתהיה אתחלתא דגאולה וסופה של המדינה הציונית.

הערות:
* מדובר על מסיבת עיתונאים שערך ערפאת ב- 14/12/1988 ובה הבהיר את דבריו בעצרת האו"ם בג'נבה יום קודם, שאכן הוא מכיר במדינת ישראל.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1988

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 14, avenue de la Paix, ג’נבה, שוויץ (Palais des Nations - ארמון האומות - משרדי האומות המאוחדות בג’נבה) | מאה שערים, ירושלים (נטורי קרתא)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות