לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

זעם על שמיר בקהילה החרדית בארצות הברית


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 12/10/1989 (יום חמישי)
היהדות החרדית בארצות הברית זועמת על ראש הממשלה, יצחק שמיר, על ששיגר את מזכיר הממשלה, אליקים רובינשטיין, לנהל משא ומתן בארה"ב עם רבנים אורתודוקסיים, קונסרבטיביים ורפורמיים, על מנת להקים בית דין לגיור, שיהיה מורכב מנציגי שלושת הזרמים ביהדות, בנסיון לפתור את בעיית "מיהו יהודי".

ראש הממשלה, יצחק שמיר, שהבטיח לפני הבחירות לכנסת ל "אגודת ישראל" וחב"ד, כי חוק השבות יתוקן שהגיור יהיה כהלכה, לא עמד בדיבורו ולכן מקובל מר שמיר אצל החרדים כאיש שאין לסמוך עליו. כדי לתקן את תדמיתו אצל החרדים, ומחשש שמא תיפול הממשלה ותוקם ממשלה צרה, שיגר יצחק שמיר את מזכיר הממשלה לארה"ב, לנהל מו"מ עם שלושת הזרמים ביהדות ולפתור בעיה זו.

אגודת הרבנים בארצות הברית וקנדה, המזוהה עם "אגודת ישראל", הנוטה לחב"ד, ודורשת את תיקון חוק השבות של "מיהו יהודי", קיימה ישיבה מיוחדת בנדון והחליטה לשגר מברק מחאה אל ראש הממשלה יצחק שמיר, בו הוקיעה את המו"מ שניהל אליקים רובינשטיין עם רבני שלושת הזרמים ביהדות.

האגודה הביעה את מורת רוחה, על שאליקים רובינשטיין לא מצא לנכון להיפגש עם היהדות החרדית ולשמוע את חוות דעתה ההלכתית בנדון.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1989

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב סמולנסקין 9, ירושלים (פינת רחוב בלפור - בית ראש הממשלה - בית אגיון (משנת 1974)) | 132 Nassau Street, ניו יורק, ארצות הברית (אגודת הרבנים בארצות הברית - Union Of Orthodox Rabbis Of The United States And Canada) | רחוב קפלן 3, ירושלים (הקריה בנין ג - משרד ראש הממשלה (משנת 1962))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות