לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

סאן-פראנציסקו

נסים ונפלאות


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 9) - 25/10/1989 (יום רביעי)
אף בית-כנסת אחד לא ניזוק ברעידת-האדמה בסן-פרנסיסקו ואפילו הסוכות החזיקו מעמד. יש הרואים בזה סימן ואות לנסים העומדים להתרחש השנה, שנת תש"ן ("תהיה שנת נסים").
השבועון החרדי "אלגמיינער זשורנאל", היוצא לאור בברוקלין והמזוהה עם חצר חסידי לובאביץ', מספר על כך ועל נסים ונפלאות שקרו ליהודי סן-פרנציסקו. לא היו קורבנות בנפש בקרב הקהילה היהודית, נאמר בעתון, ואף ברכוש היו נזקים מועטים בלבד. נוסף על בתי-הכנסת גם הסוכות החזיקו מעמד.

"הנס הגדול ביותר" - כך מגדיר העתון את מה שאירע בבית-מסחר בסאן-פראנציסקו ברחוב נורייגה 1031. לדברי כתב העיתון, החלונות של אותו בית-מסחר נופצו ברעידת האדמה, חוץ מחלון-הראווה ששימש לפרסום השבועון "אלגמיינער זשורנאל", שבו מפרסם הרבי מלובאביץ' דברי תורה כל שבוע.

יותר מזה, גם לסופר השבועון "אלגעמיינער זשורנאל" נעשה נס. הוא קבע פגישה עם ידיד באוקלנד. הפגישה נועדה לשעה 12. אילו נקבעה הפגישה לשעה מוקדמת יותר היה ודאי הסופר גם הוא מנפגעי הרעש.

חסידי לובאביץ' בסן פרנסיסקו ניצלו את המצב והתגייסו למשימה: הם נסעו ברחובות העיר ב "טנקים" שלהם - סוכות ניידות - מצויידים ברמקולים ובאתרוגים ולולבים, בליווי תזמורת, שהנעימה לציבור בשירי חב"ד וניסתה לרומם את מצב-רוחם הירוד.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1989
אזכור הכתבה בעמוד הראשון של העיתון

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 1031 Noriega St סן פרנסיסקו, ארצות הברית | Oakland, CA, ארצות הברית | 508 Montgomery St, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מערכת אלגעמיינער ז’ורנאל)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות