לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

סמנכ"ל מש' הדתות ש "קולל" מת; "המקללים" - פקידים שעמד לפטר


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 22/12/1989 (יום ששי)
סמנכ"ל משרד הדתות, חבר המועצה הדתית, ויו"ר ועד העדה התימנית בירושלים, ציון גרמי, שלקה בהתקף לב לאחר שפקידי המשרד קיללו אותו על רקע דין ודברים שהיו ביניהם, נפטר והוא הובא אתמול למנוחות בהלוויה רבת משתתפים בירושלים. בן 57 היה במותו.

כזכור, לפני כשבועיים נכנסו שלושה פקידים ופקידה ממשרד הדתות שעמדו לפי פיטורים אל חדרו של ציון גרמי, ותוך כדי דין ודברים קיללו אותו והזהירו אותו, כי באם איום הפיטורים לא יוסר, הקללה תחול עליו, כי הם מגזע הכוהנים וכמו שברכתם מתקבלת, כך הקללות. גרמי לקה מיד בהתקף לב והובא במצב אנוש וללא הכרה ל- "ביקור חולים" לטיפול נמרץ.

בשבוע שעבר כאשר מצבו הורע והזעקו למיטתו מקובלי ירושלים, בראשם זקן המקובלים הרב יצחק כדורי, שקבע, כי הקללה יצאה מפיהם של כהנים או רבנים חשובים. כסגולה זמנית שהקללה לא תתפשט בכל הגוף מרח הרב כדורי את פניו וידיו של גרמי בשמן משחה וענד קמיע על צווארו.

אך כאשר מצבו הורע והובא לידיעתו של הרב הראשי מרדכי אליהו והוצגה לפני "הדיאגנוזה" שקבע המקובל כדורי, נכנס הרב אליהו בעבי הקורה והזמין לביתו באופן דחוף את שלושת הפקידים והאשה שהיתה בין המקללים.

יצויין כי רק שניים והפקידה נענו להזמנתו של הרב אליהו והשלישי לא הופיע. הרב אליהו כפה עליהם להתנצל ולבטל את הקללה והוא בעצמו עשה "התרת קללות" ואכן מצבו של גרמי הוטב והכרתו חזרה אליו זמנית.

אולם, בימים האחרונים חלה הרעה במצבו של גרמי, שאיבד שוב את הכרתו. עשו רבות להצלתו ובין היתר השתמשו בתרופות קונבנציונליות ובלתי קונבנציונליות, כמו תפילות ובקשות לא הועילו, וכאמור, הוא נפטר שלשום.

הספידוהו הרב יוסף קאפח, חבר בית הדין הרבני הגדול, רבה הראשי של חיפה, הרב שאר-ישוב כהן, הרב הראשי לישראל, מרדכי אליהו, שר הדתות, זבולון המר, ורבה הראשי של תל-אביב, ישראל מאיר לאו.

כולם עמדו על פועלו הרב של גרמי למען חסד וצדקה, בלי הבדל עדה, דתי וחילוני. הניח אחריו אשה, ילדים, אם זקנה ומשפחה עניפה.

ראוי לציין, כי המקללים לא באו להלוויה מפחד הציבור ורבים מפקידי משרד הדתות גם לא הופיעו בגלל האווירה העכורה השוררת במשרד זה, בין שר הדתות וועד העובדים.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1989

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: שדרות בן ציון 2, ירושלים (ביתו של הרב מרדכי אליהו (קרית משה)) | רחובות הבוכרים 19, ירושלים (ישיבת נחלת יצחק - ישיבתו של הרב יצחק כדורי) | רחוב הנביאים 74, ירושלים (בית החולים ביקור חולים) | רחוב יפו 30, ירושלים (משרד הדתות (משכנו הישן))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות