לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הפדרציה היהודית בלוס-אנג'לס הזמינה היורדים להצטרף לקהילה


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 23/03/1990 (יום ששי)
ירושלים קולטת עולים מברה"מ ואילו לוס-אנג'לס קולטת יורדים מירושלים. "בתפוצות", בטאון הקונגרס היהודי העולמי בירושלים מוסר, כי חל מפנה במדיניות הפדרציה היהודית של לוס אנג'לס. ה "פדרציה" הזמינה את הישראלים להצטרף לקהילה היהודית ולהשתתף באופן פעיל בכל מוסדותיה.

המניע לתפנית הוא דמוגרפי. מספר היורדים בלוס אנג'לס נע בין 17 ל-30 אחוזים, מתוך האוכלוסיה היהודית, ומעריכים מספרם בין 100,000 ל- 600,000. בטאון הקונגרס היהודי העולמי מוסיף, כי השפעתם של היורדים גדלה בלוס אנג'לס. הם מקיימים בטאון משלהם שתפוצתו קרוב ל-20,000 בשם "חדשות אל ארץ-ישראל", המתחרה ב- "ישראל שלנו", היוצא לאור בניו-יורק.

יצויין כי בעבר הוקעו היורדים מהקהילה היהודית בלוס אנג'לס בשל היותם תופעה מכשילה ומבישה למאמציהם של גופים ציוניים. גם היורדים מצידם לא הראו עניין כלשהו בקהילה היהודית.

המפנה והפשרת הקפאון בין הפדרציה לבין היורדים התרחש בפגישה שהתקיימה בין נשיאה החדש של הקהילה ג'ורג' קפלן לבין היורדים. בעקבות הפגישה פורסמה פניה רשמית של ג'ורג' קפלן אל הישראלים, לקחת חלק בפעילות הקהילה היהודית. הנשיא קפלן גורס, כי כל היהודים באשר הם, לרבות היורדים, זכאים להשתתף בפעילות הקהילה היהודית ולקבל את השירותים של מועצת הפדרציה היהודית ומוסדותיה.

הגישה הפרגמטית החדשה של "הפדרציה" בלוס-אנג'לס עומדת בסתירה גמורה למדיניות משרד החוץ הישראלי. לטענת הישראלים בלוס-אנג'לס, עמדת ממשלת ישראל היא לא לתמוך ולא לעזור לישראלים היורדים "להיטמע" בקרב הקהילות היהודיות בתפוצות. מאחורי גישה זו עומדת ההנחה שקשיי קליטה ימריצו את הישראלים לחזור לארץ. על רקע זה ישנה מורת-רוח ואכזבה בקונסוליה הישראלית בלוס-אנג'לס ובמשרד החוץ בירושלים ממדיניותה החדשה של הפדרציה היהודית. החלטת הפדרציה עשויה להיות תקדים "מסוכן" ליתר ריכוזי הישראלים בתפוצות.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 6505 Wilshire Blvd, לוס אנג’לס, ארצות הברית (The Jewish Federation of Greater Los Angeles) | רחוב ז’בוטינסקי 21, ירושלים (מערכת עלון בתפוצות)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות