לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מועצת גדולי התורה דרשה, פרס ורבין הסכימו לכלול בהסכם:

ממשלת מערך תבטיח קיומן ובטחונן של ההתנחלויות


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 04/04/1990 (יום רביעי)
מועצת גדולי התורה, המוסד העליון של אגודת ישראל ופא"י, החליטה אתמול ברוב קולות לחתום על הסכם של אגודת ישראל עם מפלגת העבודה, להצביע בעד ממשלה בראשותו של שמעון פרס.

אתמול ישבה מועצת גדולי התורה בהרכבה המלא על מדוכה זו שלוש שעות, שעה לפני ששמעו הבהרות מפי "הוועדה לניהול מו"מ עם המערך", המייצגת את אגודת ישראל ופא"י.

חברי המועצה ביקשו הבהרות מחברי הוועדה ופרטים על ההסכם. חברי הוועדה אמרו כי אגודת ישראל תומכת בתשובה חיובית לבייקר והוסיפו כי מקובל עליהם נוסח ההסכם ששר החוץ משה ארנס חתם עם בייקר.

חברי המועצה דרשו לכלול בהסכם סעיף, לפיו הממשלה תבטיח את קיומן ובטחונן של ההתנחלויות ביהודה ושומרון ואומנם שמעון פרס ויצחק רבין הודיעו, כי הם מסכימים לדרישת מועצת גדולי התורה ורפי אדרי הוסיף בכתב ידו את דרישת המועצה.

כאשר ביקשו פרטים על חוק החזיר, תמונות תועבה והפלות, נאמר לחברי המועצה, כי דברים אלה הובטחו בהסכם. לשאלה אם יתנו לחברי כנסת של אגודת ישראל חופש הצבעה בעניינים מדיניים התשובה היתה שבהסכם יש סעיף, לפיו בכל הבעיות המדיניות יפעלו חברי אגודת ישראל על פי הוראות מועצת גדולי התורה.

יצויין, כי חברי מועצת גדולי התורה לא קיבלו החלטה על קבלת תפקידים בממשלה שתקום. על זה ידונו במועצה במועד מאוחר יותר, כנראה לאחר שיצטרפו לקואליציה חברי כנסת נוספים.

ח"כ אברהם ורדיגר (פא"י) ביקש ממועצת גדולי התורה שלא תאשר את ההסכם עד שיהיה רוב יהודי וסיעה דתית נוספת בקואליציה.

הערות: הימים הם ימי המגעים הקואליציוניים אחרי הפלת ממשלת האחדות שהוקמה אחרי הבחירות לכנסת ה-12 והופלה ב-15/3/1990 בהצבעת אי-אמון של המערך ואגודת ישראל ובהעדרות ש"ס ("התרגיל המסריח").
לאחר נפילת הממשלה, הוקמה ממשלה חדשה בראשות יצחק שמיר, וללא השתתפות המערך.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | רחוב הירקון 110, תל אביב (מושבה בעבר של מפא"י מפלגת העבודה) | הגדה המערבית
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות