לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ביקשו מהרבנים הראשיים צו הבאה נגד המשיח המאחר


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 20/04/1990 (יום ששי)
הרבנים הראשיים לישראל, הרב אברהם כהנא-שפירא והרב מרדכי אליהו, התבקשו להוציא צו "הביאס קורפוס" נגד אלה המעכבים את בואו של המשיח וצו על תנאי נגד המשיח המאחר לבוא, כנראה כדי להקדים את מרכיבי הממשלה בישראל ולהקים ממשלת משיח, כלשונו של האדמו"ר מלובאביץ'.

בארה"ב ובקנדה הוקם בית דין רבני עליון, יחיד במינו, שבראשו עומדים הרבנים שמחה אלברג, יו"ר הנהלת אגודת הרבנים באמריקה, ומרדכי הירשפרונג, בקנדה. רבנים אלה מזוהים עם חצר חסידי לובאוויץ' ומטרת בית-הדין לצוות על משיח שיבוא מייד. בית דין זה זקוק לאישורם של הרבנים הראשיים בישראל. כפי שהוסבר, הם יתחלקו בתפקידים ורבני ארה"ב יצוו על יציאתו של משיח ורבני ישראל יאשרו כניסתו לארץ.

לפני חג הפסח ביקר אצל הרבנים הראשיים בישראל הרב זילברשטרום, איש חב"ד בירושלים, המייצג את בית הדין המיוחד בארץ. זילברשטרום הציג בפני הרבנים הראשיים מסמכים ואישורים על הקמת בית-הדין ולפי דבריו הצטרף אל בית הדין הרב יוחנן סופר, ראש ישיבה בירושלים. זילברשטרום ביקש מהרבנים הראשיים לאשר את קיום בית הדין בארה"ב, אולם מפני כבוד העניין הגיבו הרבנים בצורה מאופקת ולא "זרקו את זילברשטרום מכל המדרגות". הוא חזר כלעומת שבא.

יצויין כי הרב שמחה אלברג התקשר לאחר ביקורו של זילברשטרום עם הרבנים הראשיים וביקש לדעת אם הרבנים הראשיים נאותו לבקשתו ונתנו אישורם וברכתם לבית-דין מיוחד זה.

כפי שנמסר, בית-הדין בארה"ב היה אמור להתכנס ולצוות על משיח צדקנו שיזדרז ויבוא בליל הסדר, כאשר פותחים את הדלת ל "שפוך חמתך", אולם מעשה המרכבה של הממשלה בישראל שיבש את התכנית משום שרבני חב"ד היו עסוקים בהכשלת הקמת ממשלת המערך בראשותו של שמעון פרס. [ * ]

הערות:
* מדובר במגעים להקמת ממשלה חדשה, לאחר הפלת הממשלה בעקבות "התרגיל המסריח"

כתבה זו "זכתה" לתגובה בשבועון החרדי "יום הששי" תחת השם: הזדמנות שהוחמצה?


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 4809 14th avenue Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (הרב שמחה עלברג, עורך ומו"ל "הפרדס") | 132 Nassau Street, ניו יורק, ארצות הברית (אגודת הרבנים בארצות הברית - Union Of Orthodox Rabbis Of The United States And Canada) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות