לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

שנת השמיטה הניבה אתרוגים מוזלים ...


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | מעריב - לצרכן - ליצרן - לסוחר (עמוד 20) - 20/08/1973 (יום שני)
ירידה תלולה צפויה השנה, שנת השמיטה, במחירי האתרוגים הבלתי מורכבים, הנחשבים כשרים למהדרין מן המהדרין, עקב הפקרת פרדס המגדל אתרוגים בלתי מורכבים על ידי בעליו בחדרה. האתרוגים מפרדס הפקר זה יחולקו לשומרי שמיטה לפי הוראותיו של בית דין צדק של "העדה החרדית" בירושלים, תמורת סכום סמלי בלבד.

מחיר אתרוג בלתי מורכב נע כרגיל בין 100-150 ל"י, במיוחד אלה המיוצאים לארצות-הברית. בשל שנת השמיטה לא העניק הפעם בית הדין של העדה החרדית בירושלים הכשר על אתרוגים בלתי מורכבים. אתרוגים הגדלים בארץ בשנה זו אסורים לפי דין תורה לסחורה ויש להפקירם.

חברת "מרכז אתרוגי ישראל", בבעלותם של מגדלי וסוחרי האתרוגים הירושלמיים לודמיר-פרידמן, הפקירה השנה אחד מפרדסי האתרוגים שלה בחדרה ולא טיפלה בו כל השנה.

יותר מ- 5,000 אתרוגים בלתי מורכבים נקטפו בידי שליחי העדה החרדית לפי כל דיני השביעית והוכנסו ב "אוצר בית דין - שמיטה תשל"ג ". הם יחולקו לשומרי שמיטה במחיר סמלי של 15 ל"י לאתרוג, לכיסוי הוצאות אחסון, קטיף וכו'.

חלוקת 5,000 האתרוגים תשפיע גם על המחיר בשוק האתרוגים המורכבים, הנע בשנה רגילה בין 25-50 ל"י לאתרוג.

הרב נפתלי הלברשטם. מנהל מחלקת הכשרות של העדה החרדית בירושלים, המנצח על "מיבצע אתרוג נקי משביעית", מסר כי נעשו כל ההכנות לחלוקת האתרוגים של "אוצר בית הדין" לשומרי שביעית במקומות מיוחדים ולפי הוראות מיוחדות שנקבעו על-ידי בית הדין של העדה החרדית בירושלים.
Powered By Click for details


מעריב מעריב - לצרכן - ליצרן - לסוחר 1973

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב נתן שטראוס 26, ירושלים (בית דין צדק העדה החרדית, מזכירות העדה החרדית - בנייני זופניק) | חדרה
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות