לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

פרץ מתפלא על דברי דרעי כי רק 4.8% אינם יהודים


מאת: יורם לוי, עזרא חן, נח זבולוני וכתבת "דבר" בכנסת
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 5) - 25/11/1990 (יום ראשון)
שר הפנים, אריה דרעי, אמר אמש, כי מבדיקה שבוצעה במשרדו, רק 4.8 אחוזים מכלל העולים שהגיעו מברית-המועצות וקיבלו תעודת זהות, נרשמו כלא-יהודים. השר דרעי אמר זאת לאור הצהרתו הנוספת של שר הקליטה יצחק פרץ, כי שלושים אחוז מן העולים המגיעים מברה"מ אינם יהודים.

דרעי הוסיף, כי הוא יביא בפני שר הקליטה את הנתונים המעודכנים אשר בידיו, בראשית השבוע.

שר הקליטה, הרב יצחק פרץ, חזר ארצה ביום ו' אחר-הצהריים, לאחר מסע של עשרה ימים בברית-המועצות. בשדה התעופה אמר, שהוא עומד מאחורי דבריו, כי 35 אחוז מעולי ברה"מ אינם יהודים, וכי "ילמד את הנושא וייצא בהודעה במשך השבוע". הוא הוסיף, כי הוא "מתפלא על דברי שר הפנים, כי רק כחמישה אחוזים מהעולים אינם יהודים. דרעי עצמו אמר לי, לפני נסיעתי, כי אפילו למעלה מ-35 אחוז אינם יהודים".

"אנשי הקונסוליה במוסקווה עושים עבודה נהדרת בטיפול בעולים ועושים כל מאמץ לגלות זיופים במסמכים המוגשים לקראת העליה, אך יש מקרים שהמסמכים המזוייפים עוברים", הודה השר.

"אני חושב שכל הרעש שקם מסביב להודעתי נובע ממניעים פוליטיים. הרי מדובר במקרים שבהם היה הסב יהודי, שהתחתן עם אשה לא יהודיה. הילדים שלהם היו לא יהודים וגם הם נישאו ללא-יהודים. כעת מדובר בדור שלישי של לא-יהודים המבקשים לעלות לישראל. מדובר בשבטים שלמים", אמר השר והוסיף "את זה אנחנו מבקשים למנוע על ידי תיקון בחוק השבות, שיחייב אישור על יהדות שני הדורות הקודמים".

השר פרץ שב דרך בריסל, שם שוחח עם אנשי עסקים יהודים, כנראה בעניין השקעות בהקשר לקליטת העליה.

ח"כ אברהם פורז (שינוי) הגיש הצעה דחופה לסדר יומה של הכנסת לדון בתיפקודו של שר העליה והקליטה, הרב פרץ, לאור התבטאויותיו החוזרות ונשנות בזכות שינוי חוק השבות ושביתת עובדי משרד העליה והקליטה.

ח"כ פורז אומר, כי הכרזותיו הבלתי אחראיות של השר הפרץ, הן הנחתת מכה קשה לעליה ופירושן תביעה להפרדה בין משפחות - תביעה בלתי אנושית, שלא יעלה על הדעת שתתקבל.

"השר פרץ מוכיח שוב, כי הוא מונחה על ידי קנאות דתית צרת אופקים ולא על ידי שיקולים ממלכתיים. מוטב לו לשר פרץ, שיעסוק בבעיות משרדו ובמציאת דרכים לקליטת העליה במקום להסתובב בעולם ולהכריז הכרזות מזיקות וחסרות אחריות".

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב קפלן 2, ירושלים (משרד הפנים (משנת 1952-1953))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות