לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

פרוש הדהים במשכן הנשיא הורי מפגרים ואנשי אקי"ם

תקף ראשי הארגון על הגשת בג"ץ נגדו; חמד"ת דורשת ממנו ומבנו להתנצל על היותם בבר מצווה משפחתית ביום השואה


מאת: מרית גילת ונח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 4) - 16/04/1991 (יום שלישי)
מיון מהיר:
דבר - חדשות
1991
סגן שר העבודה, הרב מנחם פרוש, היכה אתמול בתדהמה את הקהל שהתאסף במשכן נשיא המדינה לרגל פתיחת מבצע ההתרמה השנתי של אקי"ם, כשתקף בחריפות את ראשי הארגון על שהגישו נגדו בג"ץ בנוגע להחלטתו שלא לאפשר את הכנסתם של ילדים מפגרים למוסדות המיסיון.

סגן השר אמר כי למרות המעמד החגיגי, הוא מרגיש חובה לטעון נגד ראשי אקי"ם על שעשו זאת בלי "לברר את כל הפרטים".

"אני אישית לא נרתע מהבג"ץ", אמר פרוש בהתרגשות. "אעשה את כל המאמצים שילדים יהודים לא ייכנסו למוסדות מיסיונריים".

גם שלשום יצר פרוש סערת רוחות כשבעת חלוקת פרס קפלן במשכן הכנסת, הביע מחאה נגד אחד הזוכים, מפעל "גלקטרוניקס" בטבריה, שלטענתו הוא עוסק בפעילות מיסיונרית ומפלה לרעה עובדים המסרבים להשתתף בתפילות נוצריות.

כסף לקליטת מפגרים

בהמשך דבריו מסר לקהל ההורים ולעובדי אקי"ם, שנכחו בטקס בבית הנשיא, כי בפגישה שקיים (שלשום) עם שר האוצר מודעי, הושגה הבנה על הזרמת כספים שתאפשר קליטת כ-300 ילדים מפגרים במוסדות. כיום ממתינים בתור 800 מפגרים.

ועוד פרוש: הוא ובנו, הרב מאיר, חבר מועצת אגו"י, מתבקשים להתנצל בפומבי מפני שהשתתפו בחגיגת בר מצווה של קרוב-משפחה שנערכה בירושלים ביום השואה.

את ההתנצלות תובעת חמד"ת (אגודה למען חופש מדע דת ותרבות), ששלחה מברקים לנשיא המדינה חיים הרצוג ולראש הממשלה יצחק שמיר.

במברק נאמר כי "זו עזות מצח ופגיעה בזכרם של הנספים ובכבודם של מאות אלפי ניצולי השואה ובני משפחותיהם". שמיר מתבקש "לקרוא לסדר את סגן השר שלו המזלזל בכל היקר לנו".

עוד נאמר כי יש לבדוק כיצד קורה שמוסד "קרית הילד", בו נערכה חגיגת הבר מצווה, המקבל מאות אלפי ש"ח מקופת הציבור, כספים ייחודיים, "מעז לעבור על המקובל שלא לקיים שמחות ביום השואה".

בתגובה אמר הרב פרוש: "בר מצווה אינו הילולא וחינגא, אלא אירוע חשוב בחיי הילד המגיע לבגרות ומתחייב בקיום המצוות שבתורה. שמחת מצווה של בר מצווה לא דוחים אף אם חל בתענית ציבור, במיוחד שבמקום לא היתה תזמורת, לא שרו ולא רקדו והמוזמנים הסתפקו בכיבוד קל ובשמיעת דברי תורה ומוסר וזאת מתוך התחשבות ביום השואה".

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1991

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב פינס, ירושלים (מגורי הרב מנחם פרוש) | רחוב ברוריה 10, טבריה (רחוב הצבעונית 1 - מפעל גלטרוניקס קורפוריישן בע"מ - אזור התעשיה טבריה) | רחוב סורוצקין 40, ירושלים (מוסד קרית הילד - קרית בעלזא) | שדרות ש"י עגנון 22, ירושלים (חמד"ת - האגודה למען חופש דת מדע ותרבות) | רחוב פנחס רוזן 69, תל אביב (אקי"ם) | רחוב הנשיא 3, ירושלים (משכן נשיאי ישראל (משנת 1971)) | הכנסת ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות