לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

העיתון הניו יורקי "ישראל שלנו"

ארגון היא"ס מאשים את ברה"מ בקשיים על הגירת יהודים לארה"ב


מאת: נח זבולוני כתב "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 5) - 17/04/1991 (יום רביעי)
היא"ס, הארגון היהודי בארה"ב המסייע בהגירת יהודים לאמריקה ולאירופה, מאשים את ברה"מ בהערמת קשיים על יהודיה להגר לארה"ב, מוסר השבועון "ישראל שלנו", בטאון היורדים היוצא לאור בניו יורק.

ראשי היא"ס, בן-ציון לוצנר וקארל צוקרמן, וראשי הממסד היהודי-אמריקאי הפועל למען יהדות ארה"ב, שושנה קרדין (יו"ר ועידת הנשיאים) ומרטין וויניק, מאשימים את ברה"מ בהאטה מכוונת של מימדי ההגירה היהודית מברה"מ לארה"ב.

וויניק, מנכ"ל הוועידה הארצית למען יהדות ברה"מ, שלח מכתב חריף בנושא זה לעוזר שר החוץ האמריקאי לענייני אירופה ריימונד סטיץ ובו הוא קובל על משרד ההגירה הסובייטי "אוביר" כי הוא מערים קשיים על המהגרים היהודים - כבעבר.

נוסף לכך, כותב "ישראל שלנו", השלטונות הסובייטים מחמירים בדרישות לגבי מסמכים והיו גם מקרים שמהגרים הפכו ל "מסורבי עליה" משום שהם יודעים, כביכול, "סודות המדינה" כבעבר.

צוקרמן מוסר כי הסטייט דיפרטמנט נכנס לעובי הקורה ומפעיל לחץ על ברה"מ כדי להקל את תהליכי ההגירה של יהודים הרוצים לצאת לארה"ב ואירופה.

גם קרדין שלחה מכתב, לסגן שר החוץ האמריקאי לורנס איגלברגר, בו היא קובלת כי מדיניות הסחבת הסובייטית הכניסה את הפדרציות למען יהודי ברה"מ לבעיות קשות וציינה כי הן מוכנות לעשות הכל למען היהודים ברוסיה, אך לא כשהסיבה היא המדיניות הבלתי גמישה של הסובייטים.

קרדין חוששת שההאטה בהגירת יהודי ברה"מ לאמריקה תביא להתמוטטות הממסד הקולט שצמח בארה"ב מאז החל תהליך הנשירה ב-1974 כשאת מקומה של ישראל, "ארץ אשרת היציאה", תפסה ארה"ב.

צוקרמן טוען עוד כי השנה היגרו לארה"ב רק כ-10,000 יהודים מברה"מ במקום המכסה הקבועה של 40,000 יהודים בשנה. לדבריו מציאות זו גורמת נזק לפדרציות היהודיות שנערכו לקראת הקליטה במשאבי אנוש ובתקציבים.

דובר השגרירות הסובייטית בוושינגטון הכחיש האשמות אלו.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1991

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Russia (USSR) | 993 E 17 st., Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מערכת "ישראל שלנו") | 1300 Spring Street, Silver Spring MD, ארצות הברית (HIAS)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות