לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב ש"ך זועם על הלובביצ'ר "העומד עם סטופר ביד ומכריח המשיח לבוא"


מאת: נח זבולוני כתב "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 6) - 22/04/1991 (יום שני)
לאחר הפוגה קצרה חודשה היריבות בין הליטאים מבני ברק לחסידי לובביץ' בברוקלין. הרקע הפעם: יש להכריח את המשיח לבוא. הרב שך, מנהיג היהדות החרדית הליטאית ובני הישיבות, מותח ביקורת קשה על האדמו"ר מלובביץ', הרב מנחם מנדל שניאורסון, על שהוא עומד עם "סטופר ביד ומכריח את המשיח לבוא".

האדמו"ר מלובביץ', בשיחתו השבועית שנשא לפני שבועיים על ביאת המשיח, אמר למאמיניו כי הוא עשה די למען בוא המשיח ומעתה על חסידיו לעשות זאת. הוא הציע לבחור 10 חסידים ש "יפעלו אצל הקדוש ברוך הוא ויכריחו אותו להביא בפועל את הגאולה השלמה האמיתית תיכף ומיד".

דברים אלה העלו את חמתו של הרב ש"ך שהגיב ואמר: "היו גאונים לפניו ואף אחד לא העיז לקבול על הקדוש ברוך הוא והנה קם אחד ולוקח על עצמו את האחריות הכבדה הזאת שרבים ניחשו על ביאת המשיח ולא עלה בידם".

לפני שנה התבקשו הרבנים הראשיים בישראל להוציא "צו הבאה" מיידי נגד אלה המעכבים את ביאת המשיח ו- "צו על תנאי" נגד המשיח בעצמו המאחר לבוא.

הפניה באה מ "בית דין רבני עליון" יחיד במינו, שהוקם בארה"ב ובקנדה לצורך הבאת המשיח. בראשו עמדו הרבנים שמחה אלברט, יו"ר אגודת הרבנים באמריקה, המזוהה עם חב"ד, ומרדכי הירשטרונג מקנדה, המזוהה עם הימין הקיצוני בישראל. בית דין זה היה זקוק לאישורם של הרבנים הראשיים בישראל כדי להתחלק בתפקידים: רבני ארה"ב יצוו על יציאתו של משיח ורבני ישראל יאשרו את כניסתו.

נודע כי כאשר "שגריר" בית דין מיוחד זה בארץ, הרב זילברשטרום (חב"ד), הציג בפני הרבנים הראשיים את כתב האמנה והצטרפותו של הרב יוחנן סופר, חבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בארץ, הגיבו הרבנים בצורה מאופקת מפני כבוד הענין ולא זרקו את השגריר מכל המדרגות.

התכנית היתה שבית דין זה יצווה על המשיח להזדרז ולבוא בעת פתיחת הדלת של "שפוך חמתך" בליל הסדר, אך התכנית השתבשה משום שרבני חב"ד היו עסוקים אז ראשם ורובם בהכשלת הקמת ממשלת מערך בראשותו של שמעון פרס.

כיום מבקש הרבי, כאמור, שהחסידים יקחו את ענין ביאת המשיח בידיהם ולא יסמכו על אחרים.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1991

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 132 Nassau Street, ניו יורק, ארצות הברית (אגודת הרבנים בארצות הברית - Union Of Orthodox Rabbis Of The United States And Canada) | 770 Eastern Parkway, Crown Heights, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מגורי הרבי מלובביץ’) | רחוב ראב"ד 27, בני-ברק (ביתו של הרב שך) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות