לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מי יביא את המשיח


מאת: ללא שם
פורסם: דבר | ציתוטים (עמוד 10) - 13/11/1991 (יום רביעי)
נראה כי בתחרות בין האדמו"ר מלובאביץ' לבין ראש הממשלה, שעניינה מי יגרום לביאת המשיח, יזכה יצחק שמיר ולא הרב מנחם מנדל שניאורסון.

עם שובו המוקדם של ראש הממשלה ממדריד, כדי שיספיק לחזור לישראל לפני כניסת שבת קודש, פירסם בטאון פועלי אגודת ישראל צילום גדול של שמיר בשער הביטאון בצירוף ציטטה מהתלמוד: "אלמלא משמרין ישראל שתי שבתות כהלכתן מיד נגאלים". פירוש להדיוטות: אם שמיר ישוב מביקורו הקרוב בארה"ב ויגיע גם משם לפני כניסת השבת - הוא יביא את המשיח.

בקרב חברי פא"י, המזוהים עם חב"ד, יש הזועמים על פרסום התמונה והכיתוב שיש בהם "חנופה העוברת כל גבול הטעם הטוב", שכן חבר פא"י, הרב אברהם ורדיגר, מכהן כסגן השר ל "ענייני ירושלים" במשרד ראש הממשלה. "ונוסף לזה פגעו קשות באדמו"ר מלובאביץ' ", שהרי לפי הפרסום, יצחק שמיר יביא את המשיח ולא הרבי שלהם.

הערות: אין ספק כי כתבה זו נכתבה ע"י נח זבולוני, הן לפי הסגנון, ובפרט שהכתבה שמופיעה מיד אחריה: איך "יתד נאמן" מכפר על מחדליו פותחת במילים: "ועוד על מלחמות היהודים", כלומר מתייחסת לכתבה זו.

חיזוק לטענה הוא איזכור הכתבה בכתבות מאוחרות יותר של רנ"ז. בעיקר ב: שערי טיפקס הוא מקטרג על עיתון "שערים" שהתקיף רשימה זו, אך מחק את הכתוב בטיפקס. וגם בכתבה השער של "שערים" מעורר שערוריה הוא מתייחס לכתבה זו.

לאחרונה (3/2013) נוסף חיזוק נוסף במציאת כתבת "הטיפקס" בעיתון "שערים": לב כסיל העוסקת בכתבה זו, ועליה הגיב נח זבולוני מאוחר יותר.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר ציתוטים 1991
שתי הכתבות המופיעות זו אחר זו, המוכיחות כי כתבה זו נכתבה ע"י רנ"ז

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב סמולנסקין 9, ירושלים (פינת רחוב בלפור - בית ראש הממשלה - בית אגיון (משנת 1974)) | רחוב קפלן 3, ירושלים (הקריה בנין ג - משרד ראש הממשלה (משנת 1962)) | רחוב פרישמן 64, תל אביב (מערכת בטאון פועלי אגודת ישראל - שערים) | Calle de Bailen, מדריד, ספרד (Royal Palace of Madrid - המקום בו התקיימה ועידת מדריד)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות