לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

אגודת הרבנים מבקשת להפסיק חפירות ארכיאולוגיות


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | קצרצר (עמוד 2) - 24/12/1991 (יום שלישי)
אגודת הרבנים באמריקה, המזוהה עם אגודת ישראל, מבקשת מראש הממשלה יצחק שמיר להפסיק את החפירות הארכיאולוגיות בארץ, מפני "שקברי קדושים וצדיקים שומרים על גבולות ארץ ישראל".

במברק ששיגרה אגודת הרבנים אל ראש הממשלה נאמר בין היתר: הפגיעה בקברי ישראל על ידי החפירות הסעירה כל היהדות החרדית באמריקה. הארכיאולוגים, על ידי עבודת החפירה, מחללים את קברי ישראל.

ואילו התאחדות הרבנים של חסידי סאטמר, השוללים את קיום המדינה, ערכו הפגנות מחאה נגד החפירות בעת ההצבעה באו"ם על ביטול ההחלטה שהשוותה הציונות לגזענות. [ * ]

הערות: * מדובר על החלטת העצרת הכללית של האו"ם שהתקבלה ב- 16/12/1991 ברוב של 111 מול 25 מתנגדות, המבטלת את הקביעה שהציונות היא צורה של גזענות, המסכנת את שלום העולם.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר קצרצר 1991

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 85 Division Ave, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (Central Rabbinical Congress of the United States and Canada - התאחדות הרבנים בארצות הברית וקנדה - ויליאמסבורג) | 132 Nassau Street, ניו יורק, ארצות הברית (אגודת הרבנים בארצות הברית - Union Of Orthodox Rabbis Of The United States And Canada) | ישראל
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות