לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב שך ביטל ההופעה בפתיחת מערכת הבחירות של דגל התורה

בכוונת הרב שך לתת סיכוי למאמצי האיחוד בין דגל התורה לבין אגודת ישראל; אינו מעוניין להתעמת דווקא עתה עם חסידי חב"ד התומכים באגודה על רקע הכרזתם כי הלובביצ'ר הוא המלך המשיח


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 20/02/1992 (יום חמישי)
הרב אליעזר מנחם שך, ראש מועצת גדולי התורה של דגל התורה, ביטל ברגע האחרון את הופעתו בעצרת המפלגה, שתתקיים ביום שני הבא בבניני האומה בירושלים. תוכנן, כי הרב הישיש יפתח את מערכת הבחירות של "דגל התורה" לכנסת הבאה כפי שכבר פורסם ב "דבר".

ביטול הופעתו של הרב שך בעצרת בה הוא עמד לבוא חשבון עם תנועת חב"ד והרבי מלובביץ, שעליו הכריזו חסידיו כי הוא "מלך המשיח", נובעת מהתקרבות לאגודת ישראל במטרה לרוץ ברשימה אחת לכנסת.

לצורך זה מינה הרב שך ועדה שתנהל את המו"ימ את הרב שלמה לורנץ, יו"ר צעירי אגודת ישראל ואת אורי לופליאנסקי, סגן ראש עירית ירושלים מטעם דגל התורה ומנכ"ל "יד שרה", המייצג את פוסק הדור, הרב שלום יוסף אלישיב. כדי לתת סכוי לאיחוד שתי המפלגות החרדיות, לא יופיע הרב שך בעצרת הפתיחה. יחד עם זאת, הרב הביע ספקות ברצונה הכן של אגודת ישראל להשגת השלום לאחר שמינתה את משה אירנשטיין, סגן ראש עיריית בני ברק, חסיד גור ומהמתנגדים החריפים ביותר לדגל התורה, כנציגה בוועדת השלום.

אם יופיע הרב שך בעצרת הוא יצטרך להתיחס אל "תעלוליו", כלשונו, של הרבי מלובביץ. הרב שך אינו רוצה עתה לתת תירוץ לאגודת ישראל לחזור בה מן האפשרות של האיחוד עם דגל התורה.

מגורם המקורב ביותר לרב שך נודע שהרב הבטיח כי אם יהיה איחוד בין שתי המפלגות החרדיות לשביעת רצונו, הוא בעצמו יופיע לפני הבחירות בפומבי לטובת הרשימה המאוחדת. באם השלום המיוחל לא יבוצע, הבטיח הרב שך, כי הוא יופיע במספר עצרות-עם לטובת דגל תורה ובהן אף יוקיע את אגודת ישראל שמינתה, לדבריו, נציגים לנהל מו"מ עם דגל התורה מן השפה לחוץ והבמה בה יופיע תהיה פתוח לפניו לצאת בגלוי נגד תנועת חב"ד והרבי מלובביץ בחריפות שלא תהיה לה תקדים.

הרב שך התבטא עוד כי אם עד כה ניסו להסביר לציבור שרק חסידי לובביץ מכתירים את רבם בתואר "מלך המשיח", לאחרונה הוא נוכח לדעת שהרבי עצמו נושא את נס המשיח ...

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1992

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: שדרות שז"ר 1, ירושלים (בנייני האומה) | רחוב הרב כהנמן 86, בני-ברק (בית "דגל התורה") | רחוב ראב"ד 27, בני-ברק (ביתו של הרב שך)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות