לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרבי אמר והפורעים עשו


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | ציתוטים (עמוד 10) - 27/02/1992 (יום חמישי)
פסק ההלכה של הרב עובדיה יוסף, שאוסר שימוש בפרוכת של ארון קודש, שרקומות בה דמויות חיות כמו אריות וכרובים, כבר נתן את אותותיו. חסידיו של הרב יוסף החלו לבצע הלכה למעשה את הוראת רבם.

הקורבן הראשון של פסק הלכה זה, שפורסם לראשונה במדור זה, היה בית-הכנסת "בית אהרון" בשכונת רוממה בירושלים, בו מתפללים בני העדה האשכנזית, שלא קיבלו עליהם את פסק הרב הספרדי. ביום לא כל-כך ברור נוכחו לדעת כי אלמונים חדרו לבית-הכנסת והסירו בסכין מעל הפרוכת את הכרובים יחד עם לוחות-הברית.

גבאי בית-הכנסת פירסמו קריאה נרגשת לציבור וביקשו להחזיר את הכרובים ואת לוחות-הברית, שהם תשמישי קדושה יקרי ערך ועתיקי יומין, "שלא יביאו אלא נזק חומרי לבית-הכנסת וחילול השם וחילול הקודש".

בעקבות זאת נערכו הגבאים של בתי-כנסת שחלונותיהם מקושטים בוויטראז'ים, להציב שמירה מפאת החשש של ניפוץ החלונות. כפי שפרסמנו, גם על הוויטראז'ים יצא חרון אפו של הרב יוסף והוא ציווה לסלקם. בין בתי-הכנסת המועדים להינזק כלולים "היכל שלמה" ובית-הכנסת הגדול הסמוך לו. מתחת לבית-כנסת זה שוכן בית-הכנסת "חזון עובדיה", על שמו של הרב עובדיה יוסף, לשם בא הרב יוסף להתפלל לעתים קרובות.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר ציתוטים 1992

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הקבלן 45, ירושלים (מגורי הרב עובדיה יוסף) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (היכל שלמה) | רחוב תורה מציון 11, ירושלים (בית הכנסת בית אהרון - רוממה) | רחוב המלך ג’ורג’ 56, ירושלים (בית הכנסת הגדול, בית הכנסת חזון עובדיה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות