לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בלילות שבת מביאים הביתה "מעריב" "וידיעות" ואוי ואבוי - גם "לאשה"

אמר הרב שך ופרץ בבכי מול אלפי חסידיו בכינוס "דגל התורה"


מאת: דניאל בן-סימון ונח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 02/03/1992 (יום שני)
בפני קהל של אלפים קרא אתמול הרב שך לציבור החרדי להתייצב בבחירות הקרובות כאיש אחד מאחורי המפלגות החרדיות ולציית להוראות של מועצת גדולי התורה.

הרב שך היה האורח המרכזי בכינוס מיוחד של "דגל התורה", שנערך אתמול לציון ההישגים החינוכיים והתרבותיים של התנועה מאז הקמתה. אלפים מילאו כל כסא פנוי באולם המרכזי של בנייני האומה בירושלים והמתינו בדריכות לבואו של הרב מבני-ברק. מייד עם כניסתו לאולם התרוממו אלפי האברכים ותלמידי הישיבה ופצחו בשירה אדירה לכבודו במשך דקות ארוכות. הרב התקשה להגיע לדוכן הנואמים ורק בסיועם של כעשרה רבנים הצליח לצעוד מרחק של שני מטרים שהפרידו בין כסאו לבין הדוכן.

הרב שך תקף את מה שחוללה מדינת ישראל לקדושת השבת ואמר: "מה אדם מביא איתו הביתה בלילות שבת? לצערי, רק עיתונים חילוניים, כמו "ידיעות אחרונות" ו- "מעריב", ואוי ואבוי גם "לאשה" אמר הרב בפרצו בבכי. "פעם בחוץ לארץ, היו היהודים באים הביתה בליל שבת ושרים זמירות, ועכשיו רק "ידיעות אחרונות" ו "מעריב" אמר הרב תוך שהוא מתייפח ומתקשה בדיבור. בשלב זה התנצל על כי אינו יכול להמשיך דבריו בעברית ועבר ליידיש. "אני לא יכול יותר, אין לי כוח, יש לי כבר זקן לבן וזה לא בגלל שאני רוצה, אלא הקדוש ברוך הוא רצה כך, אם יש לכם טלוויזיה בבית תזרקו אותה, ואל תביאו עיתונים חילוניים הביתה, תשמעו מה שאני אומר לכם, אל תגעו בעיתונים חילוניים, כי הם טריפה. אל תקנו אותם, כי אם לא תקנו הם יתמוטטו".

בסיום דבריו לא התאפק הרב שך והקדיש משפט אחד ליריבו מברוקלין, הרבי מלובאוויץ' : "חב"ד מדברים כל הזמן על כל כך הרבה דברים, אבל שידברו פעם על תורה. אנו מדברים על התורה והם נתפסים לדברים שוליים".

מקורבים לרב שך אמרו כי דבריו מרמזים על הטלת ספק באפשרות איחוד בין "אגודת ישראל" ו "דגל התורה" לקראת הבחירות.

באמצע הנאום נתקבלה הודעה טלפונית לפיה הוטמנה פצצה באולם, אבל אלפי המשתתפים לא זזו ממקומם. עסקני "דגל התורה" הביעו חשד כי ידם של חסידי לובאוויץ' היתה במעשה. בעצרת השתתפו שני גדולי הפוסקים בדורנו: הרב שלמה זלמן אוירבך והרב שלום יוסף אלישיב.



© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1992

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: שדרות שז"ר 1, ירושלים (בנייני האומה) | רחוב הרב כהנמן 86, בני-ברק (בית "דגל התורה") | רחוב ראב"ד 27, בני-ברק (ביתו של הרב שך)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות