לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב הירש: שולמית אלוני תסיר את חרון-אפו של הקב"ה מישראל


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | מתחלפים (עמוד 4) - 14/07/1992 (יום שלישי)
"שולמית אלוני, בעיניי, היא יותר כשירה וישרה לעם ישראל מכל המפד"לניקים והאגודאים למיניהם. עמדתה תואמת את השקפת "נטורי קרתא", שמדינת הציונים איננה מדינה יהודית", הכריז "שר החוץ" של נטורי קרתא, הרב משה הירש.

בתגובה ל "וטו" שהטיל הרב שך על הצטרפות סיעת יהדות התורה לקואליציה, ששולמית אלוני מיועדת לכהן בה כשר החינוך והתרבות, אמר כי לדעתו "החרדים הלאומיים" (יהדות התורה) מנצלים את קדושת התורה, העם והארץ לצרכיהם הפרטיים. במקום לתמוך בממשלה שחרתה על דגלה להביא שלום בין הערבים לישראל, היא נאחזת בעלה נידף בשם שולמית אלוני", אמר.

הרב הירש אמר, כי שולמית אלוני כשרת החינוך תסיר את חרון אפו של הקדוש-ברוך-הוא מעם ישראל, כאשר היא ומפלגתה יחפשו דרכים לסלק את ההתגרות באומות העולם ובעם הפלסטיני היושב בארץ. "מה שלא עשו קודמיה, המר ואחרים, שתרמו לשפיכות דמים של חפים מפשע משני הצדדים, שולמית אלוני תשאף לקיים דו-שיח עם אלה שהימין והאגודאים מכנים אותם בשם "אויבים", וזאת כדי לרשת את אדמתם ולגרשם מן הארץ", אמר.

לדעת הרב הירש, אם החילוניים שלא קיבלו חינוך חרדי כמוהו, יבחרו הנהגה כדי להשליט סדר במדינת "הציונים", שלא יבלעו איש את רעהו, היא תהיה טובה יותר פי כמה מההנהגה הקודמת, שקיבלה הכשר מהבד"צ של אגודת ישראל ודגל התורה, ש "לא אסר לשלוט על עמים זרים ולהפקיע את אדמתם, נגד רצונם, כאילו זהו רצון השם".

"אם הממשלה החדשה הציונית תצליח להפריד בין המדינה, הדת והפוליטיקה, תבורך והיא תהיה מדינה כשרה יותר מהמדינה הקודמת, שבראשה עמד הרב שך", אמר.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר מתחלפים 1992

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: דרך השדות 73, כפר שמריהו (ביתה של שולמית אלוני) | רחוב עין יעקב 37, ירושלים (ביתו של הרב משה הירש (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות